Blogg Okategoriserad

Feedback i praktiken, steg 3

Av

Feedback i praktiken

Checklista för Feedback i praktiken

Läs också steg 1 och steg 2.

Med hjälp av en checklista kan du kontrollera om feedbacken kommer att leda till att dina medarbetare gör rätt saker.

1.    Feedbacken är konkret och fokuserar på beteende. Jag fokuserar på vad medarbetaren gör och inte hur han eller hon är.
2.    Jag är så tydlig att budskapet om vad medarbetaren ska upprepa verkligen går fram. Kontrollfråga: Kommer min medarbetare förstå vad han/hon ska upprepa?
3.    Min feedback är anpassad till en individ.
4.    Jag ger min feedback direkt när det positiva beteendet sker. Jag sparar den alltså inte till ett samtal vid något senare tillfälle. Kom ihåg att konsekvenser som är nära i tiden har större effekt på våra beteenden än konsekvenser som ligger längre fram i tiden.

Vill ny ha hjälp att bygga en stark feedbackkultur i er organisation? Kontakta oss så ska vi berätta mer.

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev