Brilliant en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och actionplattformar som erbjuder en helhetslösning för kund- och medarbetarupplevelser. Vi hjälper dig att frigöra potentialen i de människor som är viktiga för dig.
90+
anställda
3,5
milj undersökningar årligen
400+
kunder
50+
länder
Varför Brilliant?
I mer än 25 år har vi med hjälp av vår plattform, metodik och erfarenhet levererat resultat till våra kunder.
Genom uppföljning hos våra kunder visar vår data att de kunder som anammat hela vår metodik uppnår:
80% högre kundnöjdhet efter ett år
70% högre medarbetarengagemang efter ett år
80% bättre ledarskap efter ett år
”Vi hjälperorganisationervärldenöverattfrigöra potentialenimänniskor” – så lyder vår vision och den gör det väldigt lätt för oss att gå till jobbet, varje dag. Ju bättre vi lyckas idag, desto fler människor där ute kommer frigöra sin potential mot det som är viktigt för just dom!
Länder vi mäter i
Vår historia
1996
Netsurvey grundas
2000
Bright grundas
2006
Första versionen av medarbetarportalen lanseras
2008
Första versionen av Bright navigator lanseras
2011
Wise förvärvar Netsurvey
2017
Wise förvärvar Bright och slår samman Bright och Netsurvey
2018
Det nya företaget Brilliant offentliggörs
2020
Den nya plattformen för Medarbetarportalen lanseras
2021
Brilliant frånträder Wise Group och noteras på NASDAQ First North 23 juni
Vår plattform - vad gör den?
Vi erbjuder SaaS-lösningar för både kund- och medarbetarundersökningar och vi hjälper dig hela vägen med att mäta, analysera och agera. Vi har en egen plattform för att mäta, både kund- och medarbetarundersökningar. Den ger dig AI-baserade rekommendationer som grundar sig i just ditt resultat. Förutom funktionaliteten med rekommendationer ger den även handlingsplaner och uppföljningsverktyg.
Det toppar vi sen med ett brett utbud av våra Professional Servicestjänster som till exempel analys, ledarutveckling och stöd vid förändring. Det vill säga – Brilliant ger dig hela spektrat tjänster du behöver för att du lättare ska ta smarta beslut och nå dina strategiska mål.
Vår metod
Vi har byggt hela vår metodik på en vetenskaplig grund. Redan i början på 90-talet funderade ett gäng forskare i USA på om det finns något samband mellan engagerade medarbetare och lojala kunder, ett arbete som resulterade i en modell som kallas ”The Service Profit Chain”. Modellen har fått stort genomslag, och forskningen har fortgått. Service Profit Chain är idag en vedertagen modell som visar hur engagerade medarbetare skapar lojala kunder som i sin tur visar ett resultat på sista raden. I balanserade styrkort kallas samma sak en värdekedja.
Brilliant växer!
På Brilliant har över 90 personer – alltifrån systemvetare, utvecklare och designers till beteendevetare, analytiker och ingenjörer – samlats för att tillsammans bygga en plattform stark nog att frigöra potentialen i människor världen över. Här är vi snälla, generösa och förstår på djupet värdet av människor i alla organisationer. Vill du också vara med på Brilliants tillväxtresa? Kika gärna in på vår karriärsida för att se aktuella öppna roller!
Våra ledstjärnor
Serious Playfulness | Human Centric | Curious Leadership
färgar vad vi gör och främst hur vi gör det – i allt vi gör. Och vi gillar det vi gör!
Brilliant Employee hjälper organisationer världen över att frigöra människors potential och öka deras engagemang. Vår lösning för medarbetarundersökningar är enkel att använda och säkerställer att hela organisationen agerar på rätt saker, för en långsiktig och framgångsrik affär.
Våra heltäckande lösningar för kundundersökningar skapar nöjdare och mer lojala kunder. Brilliant Customer mäter dina kunders upplevelser och genererar insikter som leder till ökad kvalitét, effektivitet och engagemang – i varje kundkontakt.
Via vårt pressrum kan du ta del av pressinformation.
Du är välkommen att kontakta oss:
På Brilliant hjälper vi organisationer att bli bättre! Vi mäter engagemanget hos era medarbetare och kundernas upplevelse. Vi stärker medarbetarengagemanget, utvecklar ledare och stärker organisationens employer brand.