Vi är er strategiska partner för ledarskapsutveckling.
Med Brilliants digitala plattform får du värdefull data och insikter att agera på. Behöver ni hjälp att komma vidare med organisationsutvecklingen finns vi här som stöd. Vi utgår från era resultat och tar er vidare till nästa steg.
Vi utgår alltid från data som grund för ledarskapsutveckling. Brilliants digitala plattform ger data och insikter som våra organisationsutvecklare utgår från när de hjälper organisationer vidare i förändringsresan.
Brilliant jobbar med olika nivåer i organisationen, ledning, chefer och medarbetare, för att driva förändring och få det att hända. Vi utgår alltid från er verksamhet eller affär vid genomförandet.
Våra organisationsutvecklare har djup kunskap inom sina olika specialistområden och finns här för att ni ska få maximal effekt av den data som samlas in i vår plattform.
Exempel på tjänster våra organisationsutvecklare erbjuder:
Brilliant fokuserar på flera kritiska aspekter av ledarskapsutveckling för att säkerställa att vi kan erbjuda er det mest omfattande och effektiva stödet möjligt:
Ledarskapsfilosofi: Vi hjälper er att definiera och förstå er unika ledarskapsfilosofi och hur den kan bidra till att forma och stärka er organisation.
Utveckla ledarskap: Vi arbetar med er för att identifiera och utveckla de färdigheter och beteenden som krävs för att bli framgångsrika ledare.
Chefsutveckling: Vi stöttar er i att utveckla och förbättra era chefer, så att de kan leda och engagera sina team effektivt och bidra till organisationens övergripande framgång.
Operativt ledarskap: Vi hjälper er att utveckla och stärka det operativa ledarskapet i er organisation, vilket är avgörande för att uppnå era affärsmål och säkerställa en effektiv och smidig verksamhet.
Hur kan du som chef hjälpa dina medarbetare att utvecklas? Brilliant utbildar dig i att enkelt förstå resultatet från er medarbetarundersökning och ger dig de rätta förutsättningarna för att agera på data.
Hur håller ni engagemanget vid liv när ni redan har höga resultat? Brilliants organisationsutvecklare hjälper er att skapa rätt förutsättningar för att utveckla och höja engagemanget ytterligare.
Brilliant tränar dig som HR i att förbereda cheferna att använda medarbetarundersökningen som ett verktyg att utveckla sin verksamhet med. Vi hjälper er att tolka data och att förbereda cheferna att hålla genomgångar med sina grupper.
Sätt upp rätt struktur för ditt lojalitetssystem (BLS) och sätt rutiner för att stänga feedbackloopen mot kund. Utbildningen innehåller grundläggande teori i NPS, kundnöjdhet och vad som driver det samt tips och erfarenhetsutbyte i samtal med kund.
CEM programmet innehåller både utbildning, praktiska exempel samt erfarenhetsutbyte med övriga deltagare. Vi går igenom 6 block (Mäta, analysera, agera, involvera, engagera och utveckla) anpassat efter gruppens nuläge och mognadsgrad.
Brilliants design- och kundreseworkshop erbjuds till dig som har behov att få en bred insikt om hur olika kundgrupper upplever er. Få hjälp med att designa rätt kundrelationsarbete, hitta rätt mätpunkter och skapa ett gemensamt ramverk för att agera på kundfeedback.
Har ni utmaningar med att ge och ta emot feedback? Lär dig metoder för bättre samarbete och skönare arbetsklimat som leder till positiva beteendeförändringar över tid.
Vi hjälper er att tolka resultatet, förstå samband och ger vägledning till att prioritera rätt saker efter genomförd kund- eller medarbetarundersökning.
Ska du komma igång med en ny undersökning och behöver råd kring vilka frågor som ska ställas? Få mer insikt om urval och frekvens för dina undersökningar. Vi går igenom alla delar du behöver och sätter en plan tillsammans med er i hur resultatet från undersökningen ska hanteras.
Baserat på resultatet från din kundundersökning faciliterar vi en workshop för att sätta tydliga mål och prioriteringar på kort och lång sikt som ska stötta din organisation i att utveckla kundrelationsarbetet.
Enkelhet = kundnöjdhet. I denna workshop går vi igenom hur enkelhet kan appliceras på ert kundrelationsarbete för att lyfta kundnöjdhet och samtidigt effektivisera genom exempelvis minskat samtalsflöde till kundservice.
Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.
Brilliant tar kund- och medarbetarrelationer till nästa nivå genom automatiserade rekommendationer och ett helhetsperspektiv av situationen. Vi mäter inte bara medarbetarnas engagemang och kundernas upplevelse av varumärket – utan gör skillnad i förändringsarbetet och hjälper organisationer och ledare att bli bättre.