Kundserviceplattform som förbättrar er kundupplevelse

Vår metod och plattform bygger på 20 års erfarenhet av att mäta och följa upp kundupplevelsen. Vi hjälper kundservice med effektiv insamling av kundinsikter som visualiseras på ett tydligt och interaktivt sätt. Resultatet blir mer engagerade medarbetare, ledare och kunder som driver kundbaserad utveckling på riktigt.

smart manadsrapport

Varför mäta sin kundservice?

Kundservice

Vägen till tillväxt, effektivisering och en framgångsrik kundservice går genom medarbetarens engagemang och bemötande i kundmötet. Det visar Brilliants 20-åriga datainsamling och erfarenhet.

Därför har vi utvecklat en plattform som sätter fokus på att visualisera de rätta kundinsikterna till rätt roll. Med Brilliants kundserviceplattform får ni tillgång till:

  • Färdiga integrationer med era system: Brilliant integreras enkelt med era befintliga system och skickar ut enkäter automatiskt efter avslutade möten i alla era kundservice-kanaler.
  • Motiverande dashboard som uppdateras i realtid: Kundernas feedback blir direkt till agerbara insikter som i visualiseras på ett motiverande och agerbart sätt för alla medarbetare och ledare i kundservice.
  • Öka era medarbetarens engagemang: I Brilliants plattform finns det funktioner som gör det enkelt för medarbetaren att jobba med sitt självledarskap, med stöd för systematisk coachning från ledare
  • Benchmark mot andra: Branschspecifik benchmark direkt i plattformen, så att ni kan jämföra ert engagemang och er kundupplevelse med de bästa inom er bransch och hålla koll på trenderna.

Det här hittar du i vår plattform

AI dashboard

AI Dashboard

Brilliant AI analyserar resultat av era kundernas feedback, läser av tonalitet och ämnen – allt visualiserat i egna dashboards för medarbetare och ledare.

Produktivitet

Produktivitet

Få full koll på verksamheten och visualisera era produktivitetstal direkt i Brilliants plattform. Vi gör det enkelt att kombinera säljdata, antal samtal och samtalstider med kundernas upplevelse.

Benchmark

Benchmark

Ta täten i er bransch med Brilliants kraftfulla benchmark-modul! Jämför ert resultat direkt mot andra och maximera er potential.

Coaching

Coaching

Vi gör det enkelt att coacha era medarbetare på deras produktivitet och kundernas feedback. Planera, bjud in och sätt mål och handlingsplan direkt i plattformen.

Det här är Brilliants kundserviceplattform

Kundservice

Vi samlar in och visualiserar data för att skapa bättre kundupplevelser

  • Enkelt att komma igång – färdiga integrationer & beprövad metod
  • Mäter i alla kanaler, chatt, e-post, telefoni och digitala tjänster
  • Kundupplevelser är en färskvara – all data uppdateras i realtid
  • Branschspecifik benchmark direkt i plattformen
  • Användarvänlig och motiverande dashboard för alla roller
  • Digital coachmodul där varje medarbetare leder sin utveckling
  • Läs in er produktivitetsnyckeltal och få full koll på er kundservice
  • Färdig integration för samtalsanalys via vår partner Voxo
  • Smarta analysfunktioner för att se vad som driver er kundupplevelse
  • Mät medarbetarnas motivation med Brilliants medarbetarpuls
  • Färdiga resultatrapporter skickas automatiskt till utvalda mottagare
  • Close the loop – notiser/alerts direkt vid prioriterade kundomdömen
  • Stöd av våra erfarna konsulter att agera på resultatet
  • All data i plattformen lagras och hanteras i vår datahall i Stockholm

Coacha coachen - Utbildning för ledare inom kundservice

Coacha coachen

Brilliants utbildningskoncept för ledare inom kundservice ”Coacha coachen” – ger er verktyg att skapa motiverade medarbetare 

För dig som chef, teamledare och coach i kundservice-organisationer.

Syftet med utbildningen är skapa team och medarbetare med hög nivå av självledarskap och ansvarstagande för gruppens och den egna prestationen med fokus på kund/medborgarnöjdhet. Du som coach får  kunskap om vad coachning och coachande förhållningssätt i ledarskapet och kunna tillämpa detta i ditt dagliga arbete.

Vill du se Brilliants plattform live?

Är din organisation bäst på kundservice?

Varje år delar vi på Brilliant ut utmärkelser till de av våra kunder som antingen fått höga resultat i sina kund- eller medarbetarundersökningar eller de som åstadkommit en stor positiv förflyttning av sina resultat. Utmärkelsen är helt baserad på data från kunders och medarbetares uppfattningar – inte på subjektiva bedömningar från en jury. Vill ni veta hur de bästa gör?

Brilliant awards

Är det din organisation som är nästa Brilliant Awards vinnare?

Börja mäta kundupplevelsen för mer engagerade medarbetare, ledare och skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Brilliant Awards baseras helt på data från kundundersökningar och som kund hos Brilliant är du alltid med.

Varför Brilliant i er kundservice?

Vår historia

Vår historia

Mångårig erfarenhet

I över 20 år har vi utvecklat vår metod och plattform för att hjälpa kundservice att förbättra kundupplevelsen.

Brilliant Awards

Bli Sveriges bästa kundservice

Varje år arrangerar vi Sveriges största utmärkelse för kundservice – Brilliant Awards. 100% data baserat på riktiga kundupplevelser.

Increase

Benchmark

Branschexperter

Årligen över 2 miljoner kundupplevelser från de största branscherna som Bank, Försäkring, Energi och Offentlig sektor.

engagement

Ledarskap

Experter inom ledarskap

Våra organisationskonsulter har erfarenhet av ledarskap inom kundservice och kan hjälpa er med ledarskap, coaching och analys.

Plattform

Motiverande gränssnitt

Vår plattform bygger på den senaste tekniken och är enkel för alla roller inom kundservice att jobba med. Vi gör data och statistik roligt.

dokument

GDPR

Datasäkert i Sverige

Vi arbetar självklart efter GDPR. All vår data och säkerhetslagring med serverhall, drift/utveckling finns i Sverige, Stockholm.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev