Kund­referenser

Om man upplever att en kundupplevelse inte håller måttet eller har gått ner, finns svaren med största sannolikhet i en medarbetarundersökning. Man kan inte ha höga kundsiffror långsiktigt om inte medarbetarna är nöjda – det säger sig självt.

Sara Öster, Rådgivningschef, Lärarförsäkringar

Läs kundcase

Till skillnad från många andra affärsdrivande företag sker ingen merförsäljning i vår Kundtjänst, men det minskar inte kraven på att alla ska vara så nöjda som möjligt med Systembolagets Kundtjänst. Via Brilliant Navigator håller vi oss alerta och får ett kvitto i realtid på hur väl vi lyckas möta kunden.

Maria Bergnäs, ansvarig kundrelationer, Systembolaget.

Det vi fastnade för var Brilliants engagemangsmodell som passade oss perfekt. Vi har mycket energi i organisationen men vi behöver också mäta tydligheten.

Samir Törnblad, Talent Manager, TV4.

Läs kundcase

Brilliants undersökning ger oss en tydlig bild av ledarskapets nuläge och hjälper oss mäta effekten av våra ledarutvecklingsinsatser. Med ett skräddarsytt ledarindex mäter vi rätt saker.

Ylva Nyberg, Performance and Talent Manager, Preem.

Med Brilliant får vi ett kvitto i realtid på hur väl Intrum hanterar ärenden med tanke på nyckelfaktorer som engagemang, kunskap och förmåga att hjälpa den som är skuldsatt. Hade vi inte haft Brilliant Navigator så hade vi troligen bara kört enskilda insatser ett par gånger om året.

Josefin Tifelt, Operations Manager, Intrum.

Det gäller att hitta bra personer för alla platser så att vi kan leverera bra kundupplevelser. Medarbetarna bygger sin egen kultur och älskar uppföljning och mätningar. Uppföljningen av kundmötet med hjälp av Brilliant Navigator har blivit en del av den nya kulturen.

Rune Bertelsen, chef för kundcenter, SpareBank.

Länsförsäkringar Skåne vill att bra service ska vara den röda tråden i alla tänkbara kundmöten med bolaget. Därför får kunderna tycka till om mötet med försäkringsbolaget oavsett hur och var det sker. Hjälpen på vägen heter Brilliant Navigator. Med hjälp av de olika undersökningsmodulerna har man koll vad kunderna tycker om Länsförsäkringar Skåne oavsett kontaktkanal.

Joacim Lundberg, kundanalytiker, Länsförsäkringar Skåne.

Det jag tycker bäst om med verktyget är att det är en sån tydlig process, som med lätthet möjliggör för en god dialog kring förbättringsåtgärder på gruppnivå.

Sandra Gustavsson, HR-ansvarig, Almi.

Vi har använt oss av Brilliant under flera år och är mycket nöjda med vårt samarbete. Brilliant är flexibla och lyhörda samtidigt som de levererar snabb service till oss som kund.

Caroline Nikander, Head of People & Performance, Academic Work.

Vi samarbetar med Brilliant för deras gedigna och internationella erfarenhet, deras metod och verktyg för både undersökning och uppföljning samt dedikerade och serviceinriktade konsultteam.

Eva Ulvöy, HR Manager, Haglöfs.

Brilliant har en tydlig rapportstruktur och uppföljningsprocess som underlättar för både chefer och medarbetare. De är flexibla, kunniga och ger ett bra stöd för att bygga en arbetsplats som gör att vi mår bra och utvecklas vilket i sin tur leder till att vi når våra affärsmässiga mål.

Martin Sundvall, VD, Åke Sundvall Byggnads AB

Vi uppskattar Brilliants professionalism, flexibilitet och förmåga att balansera våra önskemål i förhållande till hur en metodik att mäta används på bästa sätt i en medarbetarundersökning. Ni erbjuder även ett smidigt, digitalt verktyg som underlättar för uppföljning av resultatet.

Margareta Otterström, HR, Business Partner LFV.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev