Framgångsrika företag ser varje kundkontakt som ett tillfälle att fördjupa kundrelationen. Vi genomför alla typer av kundundersökningar – både den långsiktiga kundrelationen och direkt när kunden varit i kontakt med ert företag. Vi hjälper er att få lojalare kunder och i slutändan bättre affärer.
En heltäckande 360°-lösning för kundservice som ökar kvalitét, effektivitet och medarbetarnas engagemang – i varje kundkontakt. Mät dina kunders upplevelse i realtid och agera på insikterna för att skapa nöjdare och lojalare kunder.
Lösningen Brilliant Customer Experience Management erbjuder NPX, ett verktyg framtaget av Nice Satmetrix, grundarna av Net Promoter Score tillsammans med Bain & Co. I verktyget kan du visualisera hela kundresan och få stöd i att utveckla kundupplevelsen, så att ni kan öka er omsättning och lönsamhet.
Vad menar vi med Brilliant Customer?
Vill ni veta vad era kunder tycker och vad som skapar lojalitet? Hur agerar ni på era kundinsikter idag? För att komma igång med er kundundersökning sätter vi en gemensam målbild och med hjälp av resultatanalyser och workshops leder vi er mot målet – steg för steg. Genom att föra tillbaka kunskapen till rätt ställe i organisationen utvecklas företaget mot fullt kundfokus. Efterhand blir ni allt bättre på att leverera rätt värde till varje kund. Varje dag, varje månad och varje år.
Det vi fastnade för var Brilliants engagemangsmodell som passade oss perfekt. Vi har mycket energi i organisationen men vi behöver också mäta tydligheten.
Vi har använt oss av Brilliant under flera år och är mycket nöjda med vårt samarbete. Brilliant är flexibla och lyhörda samtidigt som de levererar snabb service till oss som kund.
Caroline Nikander, Head of People & Performance, Academic Work.
Till skillnad från många andra affärsdrivande företag sker ingen merförsäljning i vår Kundtjänst, men det minskar inte kraven på att alla ska vara så nöjda som möjligt med Systembolagets Kundtjänst. Via Brilliant Navigator håller vi oss alerta och får ett kvitto i realtid på hur väl vi lyckas möta kunden.
Maria Bergnäs, ansvarig kundrelationer, Systembolaget.
Use Brilliant Data
We give you data-driven actionable human insights, about the people that matter to you, so you can make decisions that improve your business.
På Brilliant hjälper vi organisationer att bli bättre! Vi mäter engagemanget hos era medarbetare och kundernas upplevelse. Vi stärker medarbetarengagemanget, utvecklar ledare och stärker organisationens employer brand.