Brilliant Customer — Kundundersökning
Framgångsrika företag ser varje kundkontakt som ett tillfälle att fördjupa kundrelationen. Vi genomför alla typer av kundundersökningar – både den långsiktiga kundrelationen och direkt när kunden varit i kontakt med ert företag. Vi hjälper er att få lojalare kunder och i slutändan bättre affärer.
Öka kundlojaliteten genom att mäta, analysera och agera på resultatet.

Vi införde Brilliant under hösten 2020 och från att ha famlat i blindo så kunde vi nu följa kunden på ett helt fantastiskt sätt. Vi har kunnat ta alla våra gissningar, all vår magkänsla, och istället sätta ord och siffror på hur det egentligen, på riktigt, ligger till. Vi lade snabbt upp mät-mål kopplat till det vi fick fram i Brilliants plattform, inte bara på Euro Accident Sverige nivå, utan på koncern-nivå där vi har mål på NKI och Engagemang i samtalen. Dessa mål följer företaget upp på kvartalsnivå och är ett av de viktigaste mätverktyg vi har på företaget.
Emma Lundgren, Kundservicechef, Euro Accident

För oss inom Kontakt Linköping är det en självklarhet att nyttja så relevant och färsk fakta som möjligt för att stödja vår utveckling och våra val av prioritering. Med ett brett uppdrag, många behov och begränsade resurser är det viktigt att vi gör vårt yttersta för att få bästa möjliga effekt av varje skattekrona som används. Brilliant hjälper oss i vår resa att ständigt förbättra oss och nå våra mål.”
Martin Liabäck, Contact Center Manager, Linköpings kommun
Vår process i tre steg - mäta, analysera och agera
Vill ni veta vad era kunder tycker och vad som skapar lojalitet? Hur agerar ni på era kundinsikter idag? För att komma igång med er kundundersökning sätter vi en gemensam målbild och med hjälp av resultatanalyser och workshops leder vi er mot målet – steg för steg. Efterhand blir ni allt bättre på att leverera rätt värde till varje kund. Varje dag, varje månad och varje år.
Steg 1.
Mäta
- Webbaserad lösning som är enkel att använda.
- Hjälp med att formulera frågor som är anpassade efter era behov.
- Hjälp med val av kontaktkanal, t.e.x telefon, sms, webb, personlig, chatt, e-mail etc.
Steg 2.
Analysera
- Resultat i realtid
- Resultat på individ, grupp och organisationsnivå
- Följ utvecklingen över tid
- Skapa automatiserade rapporter anpassade efter er verksamhet
Steg 3.
Agera
- Vi hjälper er så att ni får ut bästa möjliga värde av er undersökning
- Vi hjälper er med expertis inom medarbetar coaching
- Hjälp med att prioritera kundernas feed-back för bästa effekt