Framgångsrika företag ser varje kundkontakt som ett tillfälle att fördjupa kundrelationen. Vi genomför alla typer av kundundersökningar – både den långsiktiga kundrelationen och direkt när kunden varit i kontakt med ert företag. Vi hjälper er att få lojalare kunder och i slutändan bättre affärer.
En heltäckande 360°-lösning för kundservice som ökar kvalitét, effektivitet och medarbetarnas engagemang – i varje kundkontakt. Mät dina kunders upplevelse i realtid och agera på insikterna för att skapa nöjdare och lojalare kunder.
Lösningen Brilliant Customer Experience Management är en relationsmätning som ger en helhetsbild av er organisations kundresa. I verktyget kan du enkelt visualisera resultatet med funktioner som ger dig stöd för att öka kundernas lojalitet, som i sin tur påverkar er omsättning och lönsamhet.
Vi införde Brilliant under hösten 2020 och från att ha famlat i blindo så kunde vi nu följa kunden på ett helt fantastiskt sätt. Vi har kunnat ta alla våra gissningar, all vår magkänsla, och istället sätta ord och siffror på hur det egentligen, på riktigt, ligger till. Vi la snabbt upp mät-mål kopplat till det vi fick fram i Brilliant, inte bara på EA Sverige nivå, utan på koncern-nivå där vi har mål på NKI och Engagemang i samtalen. Dessa följer företaget upp på kvartalsnivå och är ett av de viktigaste mätverktyg vi har på företaget.
Emma Lundgren, Kundservicechef, Euro Accident
För oss inom Kontakt Linköping är det en självklarhet att nyttja så relevant och färsk fakta som möjligt för att stödja vår utveckling och våra val av prioritering. Med ett brett uppdrag, många behov och begränsade resurser är det viktigt att vi gör vårt yttersta för att få bästa möjliga effekt av varje skattekrona som används. Brilliant hjälper oss i vår resa att ständigt förbättra oss och nå våra mål.”
Martin Liabäck, Contact Center Manager, Linköpings kommun
Med Brilliant får vi ett kvitto i realtid på hur väl Intrum hanterar ärenden med tanke på nyckelfaktorer som engagemang, kunskap och förmåga att hjälpa den som är skuldsatt. Hade vi inte haft Brilliant Navigator så hade vi troligen bara kört enskilda insatser ett par gånger om året.
Josefin Tifelt, Operations Manager, Intrum.
Till skillnad från många andra affärsdrivande företag sker ingen merförsäljning i vår Kundtjänst, men det minskar inte kraven på att alla ska vara så nöjda som möjligt med Systembolagets Kundtjänst. Via Brilliant Navigator håller vi oss alerta och får ett kvitto i realtid på hur väl vi lyckas möta kunden.
Maria Bergnäs, ansvarig kundrelationer, Systembolaget.
Öka kundlojaliteten genom att mäta, analysera och agera på resultatet.
Vår process i tre steg - mäta, analysera och agera
Vill ni veta vad era kunder tycker och vad som skapar lojalitet? Hur agerar ni på era kundinsikter idag? För att komma igång med er kundundersökning sätter vi en gemensam målbild och med hjälp av resultatanalyser och workshops leder vi er mot målet – steg för steg. Efterhand blir ni allt bättre på att leverera rätt värde till varje kund. Varje dag, varje månad och varje år.
Steg 1.
Mäta
Webbaserad lösning som är enkel att använda.
Hjälp med att formulera frågor som är anpassade efter era behov.
Hjälp med val av kontaktkanal, t.e.x telefon, sms, webb, personlig, chatt, e-mail etc.
Steg 2.
Analysera
Resultat i realtid
Resultat på individ, grupp och organisationsnivå
Följ utvecklingen över tid
Skapa automatiserade rapporter anpassade efter er verksamhet
Steg 3.
Agera
Vi hjälper er så att ni får ut bästa möjliga värde av er undersökning
Vi hjälper er med expertis inom medarbetar coaching
Hjälp med att prioritera kundernas feed-back för bästa effekt
Brilliant tar kund- och medarbetarrelationer till nästa nivå genom automatiserade rekommendationer och ett helhetsperspektiv av situationen. Vi mäter inte bara medarbetarnas engagemang och kundernas upplevelse av varumärket – utan gör skillnad i förändringsarbetet och hjälper organisationer och ledare att bli bättre.