Brilliant Awards – Customer Experience

Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Utmärkelsen baseras helt på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen.

Brilliant Awards CX

Sveriges bästa kundservice

Insamling av data för Brilliant Awards – Customer Experience 2023 påbörjades 1 januari 2022 och samlades in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet.

Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för nomineringarna? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till hello@brilliantfuture.se

  • 135 företag och 2,3 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger som beslutsunderlag
  • Vinnare och pristagare i kategorin ”Bästa kundservice inom sin bransch”
  • Vinnaren i ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”
  • Vinnaren i ”Årets förändringsresa”

Bästa kundservice 2023

Tilldelas de företag inom respektive bransch som har bäst resultat

Vinnarna

Bästa kundservice – Bank

Vinnare – SevenDay Bank

2:a plats – Avanza

3:e plats – Nordax

 

Vinnarna

Bästa kundservice – Finansiella tjänster

Vinnare – Tietoevry

2:a plats – Lendo

3:e plats – Preem

 

 

Vinnarna

Bästa kundservice – Försäkring

Vinnare – Länsförsäkringar Jämtland

2:a plats – Länsförsäkringar Gotland

3:e plats – Dalarnas Försäkringsbolag

 

 

 

Vinnarna

Bästa kundservice – Kommun

Vinnare – Kristianstads kommun

2:a plats – Norrtälje kommun

3:e plats – Enköpings kommun

 

 

 

Vinnarna

Bästa kundservice – Energi

Vinnare – Öresundskraft

2:a plats – Dalakraft

3:e plats – Skellefteå Kraft

 

 

 

Vinnarna

Bästa kundservice – Handel

Vinnare – Clas Ohlson

2:a plats – Komplett

3:e plats – Webhallen

 

Vinnarna

Bästa medlemsservice - Förbund

Vinnare – Unionens Rådgivning

2:a plats – Sveriges Ingenjörer

3:e plats – Vårdförbundet

Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 2023

Ett prestigefyllt individuellt pris som utses till den enskilda medarbetare som lyckats med högst engagemang inom Customer Experience under 2022.

Vinnare

Amanda Persson, Clas Ohlson

2:a plats

Marie Ericson, Länsförsäkringar Jämtland

3:e plats

Anders Crona, Clas Ohlson

Årets förändringsresa 2023

Tilldelas de företag av Brilliants kunder som gjort störst positiv förflyttning i sina resultat från 2021 till 2022

Vinnare

Fora

2:a plats

Vision

3:e plats

Aimo Park

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev