Brilliant Awards – Customer Experience

Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Utmärkelsen baseras helt på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen. 2023 delas utmärkelsen ut 14 feb och anmälan sker här.

Sveriges bästa kundservice

Insamling av data för Brilliant Awards – Customer Experience 2023 påbörjades 1 januari 2022 och samlades in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet.

Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för nomineringarna? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till hello@brilliantfuture.se

  • 135 företag och 2,3 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger som beslutsunderlag
  • Vinnare och pristagare i kategorin ”Bästa kundservice inom sin bransch”
  • Vinnaren i ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”
  • Vinnaren i ”Årets förändringsresa”

Bästa kundservice 2023

Tilldelas de företag inom respektive bransch som har bäst resultat

Bästa kundservice – Bank

Bästa kundservice – Finansiella tjänster

 

 

Bästa kundservice – Försäkring

 

 

 

 

Bästa kundservice – Kommun

 

 

 

 

Bästa kundservice – Energi

 

 

 

 

Bästa kundservice – Handel

 

 

Årets medlemsservice - Förbund

Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 2023

Årets förändringsresa 2023

Tilldelas de företag av Brilliants kunder som gjort störst positiv förflyttning i sina resultat från 2021 till 2022

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev