Vår metod och plattform bygger på 20 års erfarenhet av att mäta och följa upp kundupplevelsen. Vi hjälper kundservice med effektiv insamling av kundinsikter som visualiseras på ett tydligt och interaktivt sätt. Resultatet blir mer engagerade medarbetare, ledare och kunder som driver kundbaserad utveckling på riktigt.
Kundserviceplattform som förbättrar er kundupplevelse
Varför mäta sin kundservice?
Vägen till tillväxt, effektivisering och en framgångsrik kundservice går genom medarbetarens engagemang och bemötande i kundmötet. Det visar Brilliants 20-åriga datainsamling och erfarenhet.
Därför har vi utvecklat en plattform som sätter fokus på att visualisera de rätta kundinsikterna till rätt roll. Med Brilliants kundserviceplattform får ni tillgång till:
- Färdiga integrationer med era system: Brilliant integreras enkelt med era befintliga system och skickar ut enkäter automatiskt efter avslutade möten i alla era kundservice-kanaler.
- Motiverande dashboard som uppdateras i realtid: Kundernas feedback blir direkt till agerbara insikter som i visualiseras på ett motiverande och agerbart sätt för alla medarbetare och ledare i kundservice.
- Öka era medarbetarens engagemang: I Brilliants plattform finns det funktioner som gör det enkelt för medarbetaren att jobba med sitt självledarskap, med stöd för systematisk coachning från ledare
- Benchmark mot andra: Branschspecifik benchmark direkt i plattformen, så att ni kan jämföra ert engagemang och er kundupplevelse med de bästa inom er bransch och hålla koll på trenderna.
Det här hittar du i vår plattform
AI Dashboard
Brilliant AI analyserar resultat av era kundernas feedback, läser av tonalitet och ämnen – allt visualiserat i egna dashboards för medarbetare och ledare.
Produktivitet
Få full koll på verksamheten och visualisera era produktivitetstal direkt i Brilliants plattform. Vi gör det enkelt att kombinera säljdata, antal samtal och samtalstider med kundernas upplevelse.
Benchmark
Ta täten i er bransch med Brilliants kraftfulla benchmark-modul! Jämför ert resultat direkt mot andra och maximera er potential.
Coaching
Vi gör det enkelt att coacha era medarbetare på deras produktivitet och kundernas feedback. Planera, bjud in och sätt mål och handlingsplan direkt i plattformen.
Hur vi hjälper våra kunder att bli bäst på kundservice
Innan vi inledde samarbetet med Brilliant 2017 hade vi begränsad kunskap om vad våra medlemmar tyckte om oss. Tack vare insikterna via Brilliant justerade vi vår styrning, där medlemsupplevelsen numera är vårt viktigaste nyckeltal. Att jobba löpande med att utveckla verksamheten på organisatorisk och individuell nivå är idag etablerade arbetssätt, som medlyssning och feedback mellan chef och medarbetare med Brilliants plattform som stöd i coachningen. Via Brilliant har vi tillgång till benchmark vilket hjälper oss i att fortsätta utveckla verksamheten i jämförelse med andra.
Vi införde Brilliant under hösten 2020 och från att ha famlat i blindo så kunde vi nu följa kunden på ett helt fantastiskt sätt. Vi har kunnat ta alla våra gissningar, all vår magkänsla, och istället sätta ord och siffror på hur det egentligen, på riktigt, ligger till. Vi lade snabbt upp mät-mål kopplat till det vi fick fram i Brilliants plattform, inte bara på Euro Accident Sverige nivå, utan på koncern-nivå där vi har mål på NKI och Engagemang i samtalen. Dessa mål följer företaget upp på kvartalsnivå och är ett av de viktigaste mätverktyg vi har på företaget.
Samarbetet med Brilliant har verkligen utvecklat Riksbyggens kundservice på flera olika sätt. Mätningarna har på ett betydande sätt förbättrat kundupplevelsen. Vi ser detta genom att vi för varje år har lyckats förbättra resultaten. Vi arbetar nu mer aktivt med rotorsaker för att fortsätta ytterligare att utveckla kundupplevelsen. För ledare och medarbetare i kundservice är mätningarna en central del i coaching-metodiken. Vi ser i resultaten mer engagerade och delaktiga medarbetare som tar stort ansvar för sin egen och verksamhetens utveckling.
Det här är Brilliants kundserviceplattform
Vi samlar in och visualiserar data för att skapa bättre kundupplevelser
- Enkelt att komma igång – färdiga integrationer & beprövad metod
- Mäter i alla kanaler, chatt, e-post, telefoni och digitala tjänster
- Kundupplevelser är en färskvara – all data uppdateras i realtid
- Branschspecifik benchmark direkt i plattformen
- Användarvänlig och motiverande dashboard för alla roller
- Digital coachmodul där varje medarbetare leder sin utveckling
- Läs in er produktivitetsnyckeltal och få full koll på er kundservice
- Färdig integration för samtalsanalys via vår partner Voxo
- Smarta analysfunktioner för att se vad som driver er kundupplevelse
- Mät medarbetarnas motivation med Brilliants medarbetarpuls
- Färdiga resultatrapporter skickas automatiskt till utvalda mottagare
- Close the loop – notiser/alerts direkt vid prioriterade kundomdömen
- Stöd av våra erfarna konsulter att agera på resultatet
- All data i plattformen lagras och hanteras i vår datahall i Stockholm
Systemintegrationer
Brilliants kundserviceplattform har sömlösa systemintegrationer som möjliggör dataöverföring och samverkan mellan vår SaaS-plattform för kundupplevelsemätning och andra affärssystem och plattformar via API-baserade och förbyggda integrationer. Med fokus på säkerhet, anpassningsbarhet och effektivitet förbättrar modulen arbetsflöden och beslutsfattande genom att tillhandahålla en holistisk vy över kunddata. Detta leder till en mer personlig och sammanhängande kundupplevelse, vilket är avgörande för långsiktig framgång och skalbarhet.
Coacha coachen - Utbildning för ledare inom kundservice
Brilliants utbildningskoncept för ledare inom kundservice ”Coacha coachen” – ger er verktyg att skapa motiverade medarbetare
För dig som chef, teamledare och coach i kundservice-organisationer.
Syftet med utbildningen är skapa team och medarbetare med hög nivå av självledarskap och ansvarstagande för gruppens och den egna prestationen med fokus på kund/medborgarnöjdhet. Du som coach får kunskap om vad coachning och coachande förhållningssätt i ledarskapet och kunna tillämpa detta i ditt dagliga arbete.
Vill du se Brilliants plattform live?
Upplev hur kundservice med effektiv insamling av kundinsikter visualiseras på ett tydligt och interaktivt sätt.
Är din organisation bäst på kundservice?
Varje år delar vi på Brilliant ut utmärkelser till de av våra kunder som antingen fått höga resultat i sina kund- eller medarbetarundersökningar eller de som åstadkommit en stor positiv förflyttning av sina resultat. Utmärkelsen är helt baserad på data från kunders och medarbetares uppfattningar – inte på subjektiva bedömningar från en jury. Vill ni veta hur de bästa gör?
Vad säger finalisterna av Brilliant Awards?
Brilliant är ett verktyg som ger oss flera olika möjligheter i vårt arbete. Genom att få direkt återkoppling och feedback från kunderna kan vi arbeta med vårt kundinsiktarbete inom organisationen, så vi framåt kan säkerställa att våra produkter, tjänster och service matchar kundernas förväntansbild. Vi kan dessutom på ett smidigt sätt visualisera våra mål och resultat som gör det både enkelt och roligt att följa upp och arbeta vidare med. Brilliants plattform hjälper oss helt enkelt att hålla koll på kunderna och deras upplevelse.
För oss på Skellefteå Kraft är vi oerhört måna om att kunderna ska få en excellent service. Vi jobbar hela tiden för att förbättra våra processer och rutiner inom alla våra kanaler ända från kundbemötandet hos alla medarbetare som möter kund och genom hela kedjan. Brilliant är ett fantastiskt bra verktyg för oss i att lyckas med detta, då våra medarbetare aktivt själva enkelt kan följa upp kundfeedback och sätta mål för personlig utveckling på våra coachsamtal. Vi hjälps åt i hela företaget och utnyttjar kraften av varje medarbetare för att göra det bästa för kunden.
Är det din organisation som är nästa Brilliant Awards vinnare?
Börja mäta kundupplevelsen för mer engagerade medarbetare, ledare och skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Brilliant Awards baseras helt på data från kundundersökningar och som kund hos Brilliant är du alltid med.
Varför Brilliant i er kundservice?
Vår historia
Mångårig erfarenhet
I över 20 år har vi utvecklat vår metod och plattform för att hjälpa kundservice att förbättra kundupplevelsen.
Brilliant Awards
Bli Sveriges bästa kundservice
Varje år arrangerar vi Sveriges största utmärkelse för kundservice – Brilliant Awards. 100% data baserat på riktiga kundupplevelser.
Benchmark
Branschexperter
Årligen över 2 miljoner kundupplevelser från de största branscherna som Bank, Försäkring, Energi och Offentlig sektor.
Ledarskap
Experter inom ledarskap
Våra organisationskonsulter har erfarenhet av ledarskap inom kundservice och kan hjälpa er med ledarskap, coaching och analys.
Plattform
Motiverande gränssnitt
Vår plattform bygger på den senaste tekniken och är enkel för alla roller inom kundservice att jobba med. Vi gör data och statistik roligt.
GDPR
Datasäkert i Sverige
Vi arbetar självklart efter GDPR. All vår data och säkerhetslagring med serverhall, drift/utveckling finns i Sverige, Stockholm.
Komplettera med våra tilläggsprodukter
Brilliant Coaching
Få struktur för löpande coaching. Brilliant Coaching är ett system- och processtöd som hjälper er att förbereda, genomföra och dokumentera medarbetarsamtal.
Samtalsanalys
AI och samtalsanalys ger en guldgruva av insikter om varför kunderna kontaktar er kundservice.
Transkribering
Vi översätter era kunders ljudfilskommentarer till text och visualiserar det direkt. Sluta slösa tid på att lyssna igenom alla kundkommentarer – vår plattform gör arbetet åt er.
AI-summering
AI-baserad textanalys för djupare kundinsikter.
Brilliant Prestation
Hur effektiva är ni på att skapa en bra kundupplevelse? Att få en samlad bild över alla kontaktytor och effektivitetsmått som ni samlar in är avgörande för att kunna agera på rätt saker. Brilliant Prestation hjälper er med just detta.
Hur en bra kundtjänst ger ökad vinst
En bra kundtjänst driver kundlojalitet och lönsam tillväxt. Den här studien visar att inom business-to-business är bemötandet från kundtjänst en viktigt påverkansfaktor på beslutsfattarna. Studien svarar på hur och i vilken utsträckning kundernas upplevelse av kundtjänst påverkar resten av verksamheten, hur upplevelsen av kundtjänst kan agera som ett varningssystem för hela organisationen och vad som är nyckeln till en optimerad kundtjänst.
Smart och aktiverande plattform
Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.