Kundservicemätningar i energibranschen

Spelplanen har förändrats drastiskt de senaste åren. Det ekonomiska läget, höjda priserna och den tuffa konkurrensen med många nya uppstickare bland energibolagen ställer ännu högre krav på att kunderna får det allra bästa bemötandet.

Kundservcie

Vi är experter på kundservice inom energi

Vår data baserad på 350 000 unika svar från kunder i energibranschen visar att endast 50% är lojala kunder och faktorer som hur enkelt det är att vara i kontakt med sitt energibolag och den generella nöjdheten i kundservice har sjunkit stadigt de tre senaste åren.

Vi har

2,3 miljoner

Vi har 2,3 miljoner unika svar årligen från kundserviceundersökningar där kunder lämnar sin feedback direkt efter avslutad kontakt med företagets kundservice.

Branschexperter

Färsk benchmark

Varje dag, hela året samlar vi kundupplevelser från flera olika energibolag. I vår plattform har vi tillgång till benchmark vilket hjälper er att fortsätta utveckla verksamheten i jämförelse med andra i branschen.

Digital coachmodul för självledarskap

Digital coachmodul

Vår data visar att kundservice-medarbetarens engagemang är avgörande för skapa lojala kunder i energibranschen. Vi hjälper er att omvandla kunders feedback till motiverande datapunkter och måltal för varje medarbetare.

WEBINAR: 350 000 kunder har fått säga sitt. Så kan er kundservice skapa fler lojala kunder

Kundservice Skellefteå Kraft och Brilliant

Ta del av energirapportens data och insikter från Brilliants expert Joakim Ågren.

Du får även lyssna till Angela Hägglund, kundservicechef hos Skellefteå Kraft som delar med sig av sina erfarenheter av att gå ur denna turbulenta tid med fortsatt fokus på engagerade medarbetare och bra kundupplevelser i kundservice.

 

Därför ska du välja Brilliant

01.

Lokal närvaro, global räckvidd

Som trygg partner hjälper vi kunder i över 50 länder på flera språk.

02.

Benchmark från 24 branscher

Vi tar varje år reda på vad tre miljoner människor tycker och tänker.

03.

Expertis och konsultstöd

Med 20 års erfarenhet av organisationsutveckling hjälper vi dig att skapa lönsamhet, engagemang och beteendeförändring.

04.

Uppskattad partner med cNPS 69

400 nöjda kunder utvecklar sina organisationer med vår data och våra insikter.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev