Tidigare i vår tog Euro Accident hem första priset när SFM delade ut Årets förmedlardisk inom försäkringsbranschen. En utmärkelse där vi på Brilliant har fått äran att genomföra undersökningen som ligger till grund för resultatet. Vi är självklart nyfikna på att höra hur Euro Accident jobbar för att åstadkomma den höga grad av kundservice som deras samarbetspartners upplever dem ha. Leif Johansson, Chef Försäljning Sverige på Euro Accident, svarar på tre snabba frågor.
- Grattis, hur känns det att stå som vinnare av Årets förmedlardisk?
Det känns fantastiskt, hela företaget är otroligt stolta och hedrade. Att vi dessutom vann både förmedlarnas val och administratörernas val gör oss dessutom dubbelt så stolta och glada. Priset gör att våra duktiga medarbetare får ännu mer kraft och vilja till att serva våra förmedlarkompisar och deras medarbetare. - Vad har ni gjort för att uppnå detta?
Hela organisationen jobbar varje dag med att ge den bästa möjliga kundservicen till våra samarbetspartners. Utifrån våra ledord – omtanke, handlingskraft och nytänkande arbetar vi ständigt för att underlätta vardagen för våra samarbetspartners och våra gemensamma kunder. En enkel förklaring är att vi ser distributörerna som våra bästa vänner och nu är det här priset ett betyg på att även de uppskattar oss, vilket gör att vi tillsammans har ett fint partnerskap in i framtiden. - Vad är dina tre bästa tips på hur man leverera den bästa kundservicen via förmedlingsdiskarna?
– Gör det så enkelt som möjligt.
– Återkoppla snabbt.
– Var engagerad, hjälpsam och glad.
Vill du ta del av hela underlaget bakom resultatet kan du ladda ner rapporten här.