Det vet våra kunder. Därför är undersökningen ett ledningsverktyg för många. Fokus har under 2011 en gång för alla flyttat från svarsfrekvens till att arbeta med ständiga förbättringar i varje arbetsgrupp.
Förbättringar handlar om förändrade beteenden snarare än attityder. Redan för några år sedan fastnade vi för OBM – Organizational Behavior Management. I år har vi lanserat en uppföljningsprocess till medarbetarundersökningen baserad på OBM. Kom till oss den 22 mars så får du veta mer.
Medvetenhet och intresse för NPS – Net Promoter Score – hos våra kunder har också ökat starkt 2011. Bakom varje lojal kund står en engagerad medarbetare. Det är de engagerade medarbetarna som bidrar till effektivitet och lönsamhet. Hur de ser på sin arbetsgivare mäter vi bland annat med hjälp av NPS.
I år blev vi som ett av de första företagen i Sverige certifierade i just NPS. Vi samarbetar med Bain & Co om NPS på medarbetarsidan och talade på ”Bain NPS Forum” i Cincinnati, USA, med bland andra Apple Retail och Jet Blue i publiken.
En annan viktig milstolpe 2011 är att Brilliant sedan i juni har fått en ny bra hemvist hos Wise Group.
Vi är också otroligt glada över de nya kunder vi har fått i år, vi slog rekord! Mina kollegor och jag ser verkligen fram emot att få arbeta med er alla under 2012.
God Jul och Gott Nytt År!