Brilliant Awards – Customer Experience

Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Utmärkelsen baseras helt på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen.

Brilliant Awards CX

Sveriges bästa kundservice

Insamling av data för Brilliant Awards – Customer Experience 2024 påbörjades 1 januari 2023 och samlades in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet.

Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för nomineringarna? Kontakta oss här

  • 123 företag och 2,3 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger som beslutsunderlag
  • Vinnare och pristagare i kategorin ”Bästa kundservice inom sin bransch”
  • Vinnaren i ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”
  • Vinnaren i ”Årets förändringsresa”

Ta del av resultatet och ladda ner hela kartläggningen här

Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 2024

Ett prestigefyllt individuellt pris som utses till den enskilda medarbetare som lyckats med högst engagemang inom Customer Experience under 2023.

Första plats

Amanda Rosén, Riksbyggen

Andra plats

Amanda Persson, Clas Ohlson Nordic

Tredje plats

Erik Hjerpe, Dalarnas Försäkringsbolag

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev