Brilliant Awards – Customer Experience

Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Finalisterna och vinnarna baseras på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen.

Sveriges bästa kundservice annonseras i början av 2022

Insamling av data för Brilliant Awards – Customer Experience 2022 påbörjades 1 januari 2021 och samlades in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet. Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för nomineringarna? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till hello@brilliantfuture.se

  • Över 135 företag och 2,5 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger som beslutsunderlag
  • Vinnare och pristagare i kategorin ”Bästa kundservice inom sin bransch”
  • Vinnaren i ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”
  • Vinnaren i ”Årets förändringsresa”

Bästa kundservice - Finalister presenteras i början av 2022

Tilldelas de företag inom respektive bransch som har bäst resultat

Bästa kundservice – Bank

 

 

Bästa kundservice – Finansiella tjänster

 

 

Bästa kundservice – Försäkring

 

 

Bästa kundservice – Kommun

 

 

Bästa kundservice – Energi

 

 

Bästa kundservice – Handel

 

 

Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare - Finalister presenteras i början av 2022

Tilldelas den medarbetare som har absolut högst engagemang enligt företagets kunder

Årets förändringsresa - Finalister presenteras i början av 2022

Tilldelas de företag av Brilliants kunder som gjort störst positiv förflyttning i sina resultat från 2020 till 2021

1:a plats

2:a plats

3:e plats

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev