Blogg Okategoriserad

Våga för att vinna!

Av

Erik Wahl stod för en riktig inspirationskick på konferensen vi bloggat om tidigare. Han pratar (och målar!) om betydelsen av innovation och att tänka i nya banor. Marknaden förändras hela tiden och behöver mötas med nya lösningar, inte gårdagens framgångsrecept.

Han börjar sitt föredrag med att dra igång musik och sätter sedan igång att måla, både med händerna och med pensel. Efter några minuter har det blivit en fantastisk tavla föreställande Bono. Erik vänder sig mot publiken och frågar om vi kan rita. Några få vågar räcka upp handen. Han fortsätter med att om han frågar ett gäng ungdomar så vågar några fler räcka upp handen. Ställer man däremot frågan på dagis räcker alla upp handen. Klart att alla kan rita! Så vad händer med oss på vägen? Vid vilken ålder slutar vi våga?

Erik ställer nu frågan om han kan få en frivillig i publiken och som bakgrund ser vi bilder från tvprogrammet Fear Factor. Nu känns det lite jobbigt.  Till slut får han en upp en frivillig från publiken som får ett kuvert i handen tillsammans med frågan om hon är bra på att dansa.. Sedan öppnar hon sitt kuvert… och i det ligger ett kort som säger att tavlan är hennes. Budskapet är klart – vi måste våga för att vinna!

Bono - Erik Wahl

Dela inlägget

Upptäck vår ordlista för medarbetar- och kundundersökningar

Vår ordlista är skapad för att hjälpa dig navigera i världen av medarbetar- och kundundersökningar, särskilt inom B2B SaaS. Här hittar du tydliga och lättförståeliga förklaringar av viktiga begrepp, metoder och termer som är avgörande för att förstå och förbättra medarbetar- och kundupplevelsen. Oavsett om du är ny inom området eller vill fördjupa dina kunskaper, ger vår ordlista dig insikterna du behöver för att fatta välgrundade beslut och driva framgångsrika initiativ.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev