Blogg Okategoriserad

Net Promoter Score ”The Ultimate Question”

Av

Under ett antal år har Brilliant samarbetat med konsultbolaget Bain & Company  som har utvecklat Net Promoter Score och frågan  ”The Ultimate Question” (hur troligt är det att du skulle rekommendera produkten/företaget till en nära vän). Sedan 2006 har vi haft med rekommendationsfrågan i våra uppdrag för att vi redan då såg att den är en bra indikator på företagets attraktionskraft som arbetsgivare. Under åren har vi byggt upp en databas med många svar där det går att söka svar på många frågor kring drivkrafter för att skapa lojalitet hos medarbetarna. I vårt samarbete med ett antal konsulter hos Bain har vi under en tid arbetat med frågan om kopplingen mellan engagemang och lojalitet som har resulterat i en artikel som i dagarna publicerats. Vi är stolta att ha kunnat bidra i arbetet med våra erfarenheter från att ha hjälpt ett antal större svenska företag att öka sin lojalitet ledarskap och engagemang. 

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev