Blogg Kundservice

Inom kort offentliggör vi listorna för Brilliant Awards 2021 – är ni en av finalisterna?

Av

Varje år delar vi ut Brilliant Awards. Inom ramen för Brilliant Awards finns det två områden – Employee Experience och Customer Experience. Och inom kort offentliggörs årets listor.

Nedan kan du läsa mer om utmärkelserna:

Är ni ett av de företag som kan titulera sig som Årets arbetsgivare 2021?

Brilliant Awards – Employee Experience är en årlig utmärkelse för organisationer som lyckats skapa ett arbetsklimat med många högt engagerade medarbetare. Utmärkelsen delas också ut till organisationer som under året genomfört en stor positiv förändring och ökat engagemanget bland sina medarbetare.

Vad gör Brilliant Awards – Employee Experience unikt?

  • Resultatet baseras på data från företagens medarbetarundersökningar vilket innebär att det är medarbetarnas verkliga uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vilka bolag som tilldelas utmärkelserna
  • Över 185 företag och fler än 235 000 svar från medarbetare ligger till grund för utmärkelsen
  • Svarsfrekvens på minst 80% för att delta
  • Data har samlats in under hela 2020

 

Är ditt företag ett av de företag som 2021 kan titulera sig som Bästa kundservice?

Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de företag som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Utmärkelsen delas också ut till organisationer som under året genomfört en stor positiv förändring av sin kundservice.

  • Resultatet baseras på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen
  • Över 130 företag och 2,5 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger som beslutsunderlag
  • Metod: Besvarad telefonundersökning på inkommande telefoni (automatisk rekrytering)
  • Data har samlats in under hela 2020

 

Är du Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare?

  • Utmärkelsen prisar en person som med sitt stora engagemang har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
  • Data från 130 företag och 1,5 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger till grund för beslutsunderlaget. Totalt har data från över 9 400 enskilda kundserviceagenter analyserats för att få fram vinnaren.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2020 och har samlats in under hela året.

Håll utkik efter företagen i topp!

♥ I höstas sände vi panelsamtal med vinnare och finalister i kategori Årets förändringsresa där fokus låg på konkreta tips och erfarenheter hur man lyckas med sitt förändringsarbete, ta del av den här.

Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för att nomineras? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till hello@brilliantfuture.se

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev