Blogg Okategoriserad

Glädjens betydelse för Employer Branding

Av

”När du inte hoppar upp ur sängen på morgonen för att äntligen få gå till jobbet så bör du fundera på om du är på rätt ställe.” 

Det läser jag i på hr-bloggen i Anna Mindelöfs blogginlägg om employer branding. Nu när semestern närmar sig med stormsteg och ett helt års hårt arbete gör sig påmint kan jag ändå konstatera att det ju faktiskt är glädjen som gör att jag kommer ur sängen på morgonen. Jag jobbar på ett jättebra företag som gör gott för många människor runt om i världen varje dag. Mina kollegor bidrar med så mycket klokskap och positiv energi och det gör att jag faktiskt, trots morgontrötta ögon, ser fram emot att gå till jobbet varje dag.

Efter att ha spenderat större delen av min karriär i ett bolag där fokus låg stenhårt på leverans, noggrannhet och ”skyhögt förväntningsöverträffande kundservice”, så är fokus på Brilliant att ha kul på jobbet. Vilken skillnad! Det är ju när jag har kul på jobbet som allt det där kommer utan ansträngning. När man älskar att gå till jobbet så sprider det sig till andra – såväl kollegor som kunder, och det man åstadkommer blir så mycket bättre!

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev