Blogg Okategoriserad

Framtidens organisationsförändring går via employer branding

Av

Nyligen anordnade Brilliant ett seminarium på temat Employer Branding där Magnus Cavalli-Björkman, vd, och Ann Surtell, HR-direktör, på FOREX Bank berättade om sina erfarenheter från den förändringsresa som företaget just nu genomgår från växlingskontor till bank. En stor publik lyssnade med spänning.

Det intressanta är att ett medvetet employer branding arbete är centralt i organisationsförändringen. Att möjliggöra för medarbetare att trivas och utvecklas är en förutsättning för att få med dem i en förändring.

Det blev också tydligt att Anns och Magnus eget goda samarbete varit en nyckelfaktor för att lyckas, något som framkom när de berättade om hur de arbetat med chefer och medarbetare under resans gång, och hur de integrerat de viktiga HR frågorna i affärsarbetet. En annan lärdom för en bra förändringsresa är att HR har ett tydligt uppdrag från ledningen för att lyckas. 

Viktoria Lindhé är en av våra Net Promoter Score (NPS) certifierade konsulter och talade på seminariet om värdet av att arbeta med sitt arbetsgivarvarumärke och hur man kan använda ett nyckeltal som NPS som en ständigt pågående process snarare än bara som ett mätetal.

Vi träffar dig gärna för att diskutera hur vi kan bidra för att stärka din organisations arbetsgivarvarumärke och få till ett effektivare och mer engagerande arbetsklimat. 

Ring oss för rådgivning på telefonnummer 08-602 91 20.

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev