Förvandla varje kunddialog till insikt

Med Brilliants konversationsanalys förstår du vad kunderna verkligen säger – i varje samtal, chatt och mejl. Snabbt, säkert och pålitligt.

Varför konversationsanalys?

Kunddialoger innehåller värdefulla insikter – men volymen gör det omöjligt att manuellt gå igenom allt. Med Brilliants plattform gör vi det enkelt för er att förstå vad kunderna säger, och vad som ligger bakom deras kontakt. 

  • Transkribering, analys av samtal, chatt & mejl direkt via API
  • Översikt över vanliga ämnen och trender
  • Sentimentanalys och lösningsgrad från varje möte
  • Insikter för coaching och förbättringar i kundresan
  • Följ samband med er NKI, NPS och CSAT

Vi gör kundernas ord till insikter

Lojalare kunder

Upptäck mönster, minska churn

Effektivare medarbetare

Mer tid för kunden, snabbare AHT

Samverka i hela organisationen

Förstå rotorsaker, utan att lyssna

Coacha för bättre kundmöten

Utveckla varje medarbetare

Automatisk summering

Få automatiska sammanfattningar av alla era kundmöten – utan att lyfta ett finger. Vad handlade samtalet om? Blev ärendet uppklarat? Slipp manuell jobb, öka kvaliteten och låt era medarbetare fokusera på det som verkligen räknas i kundupplevelsen.

Vi kategoriserar era samtal

Med automatisk kategorisering får ni får snabbt koll på varför kunder hör av sig, vad som ligger bakom deras behov och hur kommunikationen kan förbättras. Insikterna gör det enkelt att förstå rotorsaker, coacha medarbetare och samverka med andra avdelningar för att skapa bättre kundupplevelser.

Operativa insikter

Öka era medarbetares självledarskap i vår dashboard

Med Brilliants plattform får medarbetare och coacher ett datadrivet insiktsunderlag för att vässa sitt kundbemötande. Medarbetare kan snabbt se egna styrkor och förbättringsområden. Alla insikter samlas i en tydlig dashboard där samtalsdata och kundupplevelse visualiseras – direkt kopplat till konkreta coachingmöjligheter.

Koppling till er befintliga system

Sömlös API-integration

När ett möte avslutas kan ert system automatiskt skicka ljudfilen direkt till Brilliants API, där den omedelbart tas om hand för analys. Inga manuella steg, inga omvägar, flödet sker i realtid och säkerställer att era insikter baseras på färska kundmöten.

GDPR

Datasäkerhet

Vår plattform driftas och lagras i Sverige, med all utveckling och datahantering i säkra serverhallar i Stockholm. Vi följer både GDPR och AI-förordningen med full transparens, hög integritet och starkt skydd av personuppgifter i varje steg.

Förstå dina kunders samtal – på riktigt.

Boka en demo via formuläret, vi hittar en tid som passar dig.

På mötet får du se hur du kan analysera varje kunddialog i realtid och agera direkt med AI-insikter som förbättrar varje interaktion.

Varför konversationsanalys med Brilliant?

Brilliant har i flera decennier hjälpt Sveriges främsta kundserviceorganisationer att utvecklas. Nu lanserar vi en ny produkt – specialbyggd för att ge rätt insikt till rätt roll inom kundservice.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev