Blogg Kundservice

Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 2021

Av

Kundservicemedarbetaren  Richard Sefyrin Lund, 27, på kreditmarknadsbolaget Entercard är bäst i Sverige på att ta hand om kunder.

Med hjälp av data från 135 svenska organisationer och en kartläggning av sammanlagt 2,5 miljoner kundundersökningar står det klart att Richard Sefyrin Lund på Entercard är bäst i landet på att leverera ett engagerat kundbemötande. Utmärkelsen baseras helt och hållet  på kundernas egna åsikter efter kontakten med Richard.

Stort grattis Richard – en inledande sportfråga, hur känns det här?

Jag blev väldigt överraskad och glad, det är ett fint kvitto från kunderna. Men även om det står mitt namn på priset så är det ett pris till Entercard också. Jag hoppas att det här ska inspirera och motivera ännu fler till att göra det lilla extra för att leverera en engagerad kundupplevelse.

Ge oss dina tre bästa tips på hur du levererar en bra kundupplevelse?

  1. Var personlig. Var inte rädd för att ge ett personligt bemötande. Engagemanget är kanske det främsta som särskiljer ett bra kundbemötande från ett dåligt kundbemötande. Det är såklart viktigt att ge ett professionellt intryck också men undvik robotkänslan och var dig själv.
  2. Ta dig tid att lyssna in. Att ta sig tid till att förstå vad som är viktigt för kunden är helt avgörande. Stressa inte igenom ärendet, utan ge den tid som behövs för att kunna ringa in problemet och ge förslag på möjliga åtgärder. Att lyssna är A och O för en bra kundservicemedarbetare
  3. Skräddarsy upplevelsen. Var noga med att behandla varje kund och varje ärende så unikt som möjligt. Det är viktigt att inte se kunden som ett ärende som klumpas ihop med andra ärenden utan att hela tiden individanpassa och skräddarsy sina lösningsförslag.

Se när Brilliant överraskar Richard och delger honom nyheten:

Fakta om utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”

  • Brilliant Awards Customer Experience delas ut årligen
  • Utmärkelsen är helt och hållet baserad på kundernas egna åsikter
  • Insamlingen av data har pågått mellan 1 jan 2020 – 31 dec 2020
  • Datan kommer från 135 företag och drygt 2,5 miljoner kundundersökningar där faktor engagemang står i fokus för utmärkelsen

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev