I förrgår publicerades en intressant artikel om Anna Dyhre och employer branding i SvD. Där berättar hon bland annat att det i många företag bara är en person som ensam bär nsvaret för employer branding-frågan.
– Det är ungefär som att säga att den här personen är ansvarig för hela lönsamheten. Båda frågorna bygger ju på hela personalen, säger Anna i intervjun.
När Anna föreläste för våra kunder i Stockholm den 28 september, kom många olika befattningar från de olika företagen och dessutom representerades några av flera olika personer, vilket gladde oss. Vi märker också att alltfler av våra kunder arbetar aktivt med att bli en bättre arbetsgivare och därmed bygga sitt varumärke internt.
Här är ett av Anna Dyhres råd för en bra rekryterings kampanj där du samtidigt jobbar med employer branding:
- gör en nulägesanalys och sätt upp en målbild
- ta fram en kravprofil
- definiera talangerbjudandet
- definiera hur ni ska kommunicera ert varumärke för att locka rätt talanger
- implementera planen– mät, genomför förbättringar och mät igen!
Läs hela sammanfattningen här.
Vi har bevisat att sambandet mellan engagerade medarbetare, lojala kunder och lönsamhet är starkt, något som inspirerar Anna. Hon kommer därför att använda sig av delar av vårt material i sina föreläsningar framöver.
Håll utkik efter våra kommande seminarier eller maila mig om du vill ha våra nyhetsbrev med inbjudningar framöver!
Läs mer om Anna Dyhre på hennes egen hemsida.