Blogg Kundservice

Brilliant Awards – lyssna till de som lyckats med sin förändringsresa

Av

Den 30 september gick vårt digitala event Brilliant Awards av stapeln. Vi fick lyssna till de kunder som är finalister och vinnare i Brilliant Awards Årets Förändringsresa Customer och Employee Experience. Företag som bland annat Fora och Almi berättade generöst om deras erfarenheter och strategier kring förändringsarbete och vad som varit deras nyckel till deras förflyttning i sina kund- och medarbetarupplevelser.

Under eventet delade vi också en del av vår senaste data kring hur arbetslivet förändrats givet Covid-19. Vår studie på drygt 200 000 unika svar visar tydligt hur ledarskapet har förbättrats under pandemin. Det har blivit tydligare och bättre jämfört med samma period tidigare år. Stressnivån hos medarbetare har minskat samtidigt som stressnivån för ledare har ökat då vi har sett ökade krav och anpassning av arbetssätt på distans.

Vi upprepar ofta i vikten av engagerade medarbetare – att engagerade medarbetare skapar lojala och nöjda kunder och hur det till slut ger resultat på företagets lönsamhet. Engagemang mäter vi i energi och tydlighet och även engagemanget har tydligt påverkats av pandemin. För att se hur, välkommen att titta på Brilliant Awards the 2020 version:

 

 

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev