Blogg Okategoriserad

Halvvägs till himlen …

Av

Känner du igen något av de här namnen? 

– Jenny Saunders
– Johan Hill
– Maria Narbom
– Fredrik Johansson
– Annika Stassais
– Jesper Ygberg

Precis, du har rätt; de är mina kollegor här på Brilliant. Och sannolikt känner du igen dem för att de nyligen varit i kontakt med dig för att ta dig vidare till nästa nivå i undersökningsprocessen. Kanske har de pratat ”förändringsstöd” med dig, eller djupare analyser av era resultat? Kanske har de rent av hävdat att du än så länge bara kommit halvvägs till himlen?

Men, efter det där mötet har nu plötsligt sommaren gått över i regn och med hösten kommer tröttheten, du orkar inte fatta det där beslutet, orkar inte lyssna på hur din undersökning skulle kunna ge bättre effektivitet och lönsamhet, hur vi kan hjälpa er att komma vidare, uppåt.

Väl hemma efter en lång arbetsdag faller du istället utmattad ner i tevesoffan. Zappar. Nickar till. Får av misstag in TV4. Någonting känns bekant; en komedi om en ung präst i Skåne. Han kämpar med att ta över efter gamla gardet, kämpar internt efter att bli en ledare, inte bara chef. Men problemet kvarstår; kollegorna är uttråkade och kritiska, församlingen dyker inte upp vid gudstjänsterna. Han beslutar sig först för att göra lite jippon, sälja lite korv, knacka lite dörr. Parallellt gör han en intern enkät, påtvingad uppifrån. Enkäten syftar till att undersöka arbetsklimatet och ledarskapet …

Och det är just här du känner igen dig. I mötet med en av mina kollegor mässades det om hur kundernas syn på din organisation styrs av hur ni mår och hur engagerade ni är internt. Vi kallar det Service Profit Chain (SPC) och har du glömt detaljerna berättar vi gärna igen.

Så sitt nu inte och vänta till nästa veckas avsnitt av den där komediserien, utan anta vår utmaning att analysera kopplingen mellan ert interna arbetsklimat, engagemang och kundrelationer för att se hur detta påverkar era kunders lojalitet och i slutänden tillväxt och lönsamhet. Häng med oss. Kanske inte bara Halvvägs till himlen.

// Theodor

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev