Blogg Okategoriserad

Feedback i praktiken, steg 1

Av

Vad ska ni GÖRA för att lyckas?

Du står inför en utmaning. Ditt och dina kollegors beteende kommer att avgöra om ni lyckas.

Frågan är vad teamet och individerna måste GÖRA för att lyckas.

Om du ska leda gruppen till framgång måste du börja med att lista över de beteenden som leder till det önskade resultatet. Du kan göra det själv, men du får ett bättre resultat om du involverar hela teamet och gör det tillsammans.

Beteendena ni listar ska fokusera på vad ni göra, inte hur ni ska vara.

”Vi måste ta mer ansvar”, räcker inte, ni måste definiera vad man gör när man tar mer ansvar, till exempel svara på frågor från kunden inom loppet av 12 timmar eller komma i tid till möten.

När ni har definierat de beteenden som leder mot målet, kan ni börja jobba med att förstärka dessa beteenden genom positiv feedback.

Kom ihåg: det är den positiva feedbacken som har störst effekt på våra beteenden!

Läs mer: Feedback i praktiken, steg 2, och checklista för feedback steg 3!

Upptäck vår ordlista för medarbetar- och kundundersökningar

Vår ordlista är skapad för att hjälpa dig navigera i världen av medarbetar- och kundundersökningar, särskilt inom B2B SaaS. Här hittar du tydliga och lättförståeliga förklaringar av viktiga begrepp, metoder och termer som är avgörande för att förstå och förbättra medarbetar- och kundupplevelsen. Oavsett om du är ny inom området eller vill fördjupa dina kunskaper, ger vår ordlista dig insikterna du behöver för att fatta välgrundade beslut och driva framgångsrika initiativ.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev