Det är lätt att lära sig att ge feedback!
Något som deltagarna på vårt senaste seminarium om Ledarskap och Feedback fick erfara. Inspirerande Julia Norinder, VD på konsultbolaget Preera och Brilliants egen feedback-specialist, Karolin Kronander, gav handfasta råd om vad som är viktigt att tänka på. Vi ställde frågor till deltagarna den 29 september i Stockholm.
Maria Unde Westberg, Strateg internkommunikation, Hyresgästföreningen
Vad tar du med dig hem från dagens seminarium?
– Jag jobbar med OBM-metoden på Hyresgästföreningen idag. Föreläsningen ”Skapa förändring genom feedback” förstärkte verkligen vikten av att på ett systematiskt sätt använda sig av feedback. Jag tar med mig att det är viktigt att jobba långsiktigt med feedback så att man hela tiden blir bättre på att ge och ta emot tydlig och konkret feedback.
Kenth Dejenstam, VD, Learning 4U
Har du lärt dig något som du kan använda dig av i ditt arbete redan i morgon?
Jag tar med mig en varm känsla av att positiv förväntan på mig själv och mina medarbetare verkligen skapar tillväxt. Något som jag egentligen vet, men blev påmind om på ett personligt och övertygande sätt. En abbot i Normandie berörde mig….. så att imorgon ska jag se mina medarbetare som messias eller snarare de stjärnor de är eller håller på att utvecklas till. Sen är jag imponerad av Preera och på det medvetna sätt som de jobbat med feedback i sin organisation. Att de lyckats med att skapa ett ömsesidigt feedback-klimat mellan chefer och medarbetare, medarbetare och medarbetare, det vill jag också ta med mig hem.
Relaterade länkar:
-Läs vår bloggserie om Feedback
– Titta på bilderna från seminariet.