Fler svenska kommuner väljer att satsa på sina kontaktcenter i syfte att utveckla dialogen med sina medborgare. Nu välkomnar vi sex nya kommuner som kunder.
Medborgardriven utveckling blir allt vanligare i Sveriges kommuner. Större krav från medborgarna på smidig service skapar nya utmaningar hos kommunerna på att leverera toppklassigt bemötande. Nu välkomnar vi sex nya kunder som valt att satsa på att driva en medborgarfokuserad utveckling: Skövde kommun, Gnesta kommun, Hedemora kommun, Linköpings kommun, Varberg kommun samt Malmö stad.
Vi är glada över att få välkomna dessa inspirerande kommuner till Brilliant. Deras medborgarsatsning är tydlig. Tillsammans kan vi utveckla deras kontaktcenter och göra det ännu mer tillgängligt för medborgarna.
Vi jobbar sedan tidigare med 25 kommuner för att utveckla deras dialog med medborgarna. Arbetet fokuseras på att stärka kontakten med medborgarna genom att göra kommunen mer tillgänglig. Detta leder i sin tur till att kontakten som sker, via kontaktcentren, blir mer effektiv och enkel för den enskilda medborgaren. Arbetet bjuder även in medborgarna till dialog kring riktning och utveckling framåt i kommunen.
– Sveriges kommuners arbete utgår allt mer från medborgaren och det blir viktigare att erbjuda enkla och smidiga svar där bemötandet står i fokus. Kommunens kontaktcenter är en viktig del i arbetet med att komma närmare medborgarna, skapa en medborgardialog samt kunna utveckla kommunens verksamheter med hjälp av medborgarnas input. Vi på Brilliant stolta över att kunna hjälpa kommuner med denna utveckling och bjuda på insikter som ligger till grund för deras fortsatta utveckling, säger Helena Frennmark, affärsområdeschef på Brilliant.
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er utveckla dialogen med era medborgare? Kontakta Helena, Helena.Frennmark@brilliantfuture.se!