Blogg Kundservice

Brilliant Awards 2022 – organisationerna som kunderna och medarbetarna tycker bäst om

Av

Resultatet för Brilliant Awards är här!

Nu kan vi avslöja vilka organisationer som tar bäst hand om sina kunder och medarbetare. Resultatet från Brilliant Awards är helt och hållet baserat på kvantitativ data – kundernas och medarbetarnas egna upplevelser – och högt upp på listan för i år hamnar bland annat Clas Ohlson, SPP, NCAB Group och Svensk Handel.

Måluppfyllelse, uppföljning och bra ledarskap – nyckeln till framgång

Vår data visar även vilka faktorer som ligger till grund för framgångarna. De bakomliggande framgångsfaktorerna är framför allt uppföljning i arbetsgruppen, att arbetsgruppen ser att de bidrar till att nå företagets övergripande mål och att medarbetarna tycker att organisationens ledningsgrupp leder företaget på ett bra sätt.

Engagerade medarbetare = lojala kunder
De organisationer som toppar listan förstår värdet av strålande kundupplevelser – vikten av att strategiskt och datadrivet arbeta med att mäta både kundernas upplevelse och medarbetarnas upplevelse, för att sedan analysera data och agera på den. Det ökar möjligheterna för varje medarbetare att frigöra sin potential och sitt engagemang, vilket har en direkt påverkan på kundlojaliteten. Vår data visar gång på gång att engagerade medarbetare skapar lojala kunder, vilket påverkar resultatet på sista raden.

Hela listan – organisationerna som levererar bäst medarbetarupplevelse in sin bransch:

Bygg, tillverkning och industri

  1. NCAB Group
  2. Piab
  3. Stena Metall
  4. Bonava
  5. Thomas Concrete Group

Serviceorganisationer

  1. Burlin Motor
  2. Vasakronan
  3. Hemsö
  4. Jernhusen
  5. Skandia Fastigheter

Tjänsteorganisationer

  1. Länsförsäkringar Stockholm
  2. Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad
  3. Bokförlaget Natur & Kultur
  4. Länsförsäkringar Uppsala
  5. Länsförsäkringar MäklarService

Organisationer med upp till 100 anställda

  1. Svensk Handel
  2. Länsförsäkringar Gotland
  3. Sala Sparbank
  4. Käppalaförbundet
  5. Västra Mälardalen Sparbank

Årets förändringsresa – organisationerna som har förbättrat sitt medarbetarengagemang allra mest under det gångna året:

  1. Länstrafiken Norrbotten och RKM
  2. GroupM
  3. Magnolia Bostad

Hela listan – organisationerna som levererar bäst kundservice in sin bransch:

Bank

  1. SevenDay Bank
  2. Volvofinans Bank
  3. Avanza

Energi

  1. Öresundskraft
  2. Dalakraft
  3. Skellefteå Kraft

Finansiella tjänster

  1. Preem
  2. Tietoevry
  3. Lendo

 Försäkring

  1. SPP
  2. Länsförsäkringar Skaraborg
  3. Lärarförsäkringar

Handel

  1. Clas Ohlson
  2. Postkodlotteriet
  3. Volvo Cars Customer Care

Kommun

  1. Kristianstads kommun
  2. Enköpings kommun
  3. Ängelholms kommun

Årets förändringsresa – organisationerna som har förbättrat sin kundservice allra mest under det gångna året:

  1. Linköpings kommun
  2. SPP
  3. Uppsala kommun


Vill du veta mer om Brilliant Awards?
Läs mer om utmärkelsen på Brilliant Awards – Employee Experience eller Brilliant Awards Customer Experience.

 

 

 

 

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev