Blogg

Bäst i Sverige: skadereglerare Emma är kundernas favorit

Av

Skadereglerare Emma Lind på Dalarnas Försäkringsbolag, är bäst i Sverige på att ta hand om kunder. Det visar nästan 2,2 miljoner kundomdömen.

Utmärkelsen Brilliant Awards, Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare är till 100% baserad på på data från organisationernas kundundersökningar, ingen jury, tyckanden eller nomineringar utan det är kundernas verkliga uppfattning som ligger till grund för utmärkelsen. Datan visar tydligt att Emma Lind är kundernas klara favorit.

Kartläggningen är helt och hållet baserad på kvantitativ data – kundernas egna upplevelser – och nu står det klart att Emma Lind på Dalarnas Försäkringsbolag får kundernas toppbetyg.

Jag är så överraskad! Men det här är inte bara min vinst, utan hela teamets. Hade jag inte haft så bra kollegor och chefer hade jag såklart inte kunnat göra ett lika bra jobb. Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är ett etablerat varumärke med stark lokal koppling. Det gör oss ganska unika och jag är stolt över att vara en del av det.

Brilliants data visar gång på gång att de organisationer som levererar ett högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de organisationer som levererar ett lågt medarbetarengagemang.

Det absolut viktigaste för att skapa en bra kundupplevelse är att lyssna in kunden och anstränga sig för att visa förståelse. Att ta sig tid till att förstå vad som är viktigt för varje enskild person är helt avgörande. Börja med att lyssna – sedan kan du svara och förklara. Försök alltid att förklara från kundens perspektiv, inte från ditt eget perspektiv. Och var alltid dig själv – ingen gillar en robot.

Om utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”:

  • Brilliant Awards Customer Experience delas ut årligen
  • Utmärkelsen är helt och hållet baserad på kundernas egna åsikter
  • Utmärkelsen prisar den person som med sitt stora engagemang har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
  • Data från 133 företag och nästan 2,2 miljoner kundundersökningar ligger till grund för beslutsunderlaget.

Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2021 och har samlats in under hela året.

Tidigare i år delade vi ut Brilliant Awards Årets Arbetsgivare samt Bästa Kundservice, vilka organisationer som tog hem den utmärkelsen kan du läsa mer om här. Vill du veta mer om Brilliant Awards eller hur du och din organisation kan vara med och fightas om utmärkelsen nästa år? Skicka oss ett mail så kontaktar vi dig och berättar mer hello@brilliantfuture.se

Dela inlägget

Use Brilliant Data

We give you data-driven actionable human insights, about the people that matter to you, so you can make decisions that improve your business.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev