Blogg Kundservice

Amanda på Clas Ohlson är bäst i Sverige

Av

Tjugotvååriga Amanda Persson från Borlänge, Customer Care Agent på Clas Ohlson, är bäst i Sverige på att ta hand om kunder. Trots en tuff handelsbransch spirar kundernas upplevelse av henne. 

Vi delar ut Brilliant Awards, Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare. En utmärkelse som som baseras på resultatet från 2,3 miljoner kundundersökningar och ca 10 000 kundserviceagenter. Dagens krispräglade tider ställer kundupplevelsen på sin spets – det är viktigare än någonsin att satsa på en bra kundupplevelse.

Amanda Persson, årets vinnare:

Jag är en problemlösare som alltid har gillat att hjälpa andra. Jag gör det lilla extra. Ibland blir jag till och med avundsjuk på mina kollegor om jag hör ett samtal, det är ofta som jag känner att jag gärna hade velat hjälpa den kunden. Jag känner alltid empati och tänker att den här personen skulle lika gärna kunna vara min mormor som behöver hjälp. Jag vill att alla ska känna att henne vill jag prata med igen.

Vår data visar gång på gång att de organisationer som har ett högt medarbetarengagemang har fler lojala kunder än de organisationer som har ett lågt medarbetarengagemang. Amanda:

Bolaget har en mycket spännande historia. Grundaren Clas Ohlson är en stor inspiration i mitt jobb och ett empatiskt kundbemötande finns i vårt DNA. Mina kollegor är också en stor inspiration, de gör mycket för hur jag är mot kunderna. Om man är ett bra team, om man har kul i teamet, så sprids det vidare till kunderna. Hela mitt team jobbar åt samma håll och nu får vi sätta nya mål. Jag älskar att tävla med mig själv, jag tror fortfarande att jag och Clas Ohlson kan förbättras ännu mer och komma ännu längre.

Brilliant Awards
Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare, topp 3:

  1. Amanda Persson, Clas Ohlson
  2. Marie Ericson, Länsförsäkringar Jämtland
  3. Anders Crona, Clas Ohlson


Om utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”:

  • Utmärkelsen prisar den person som med sitt stora engagemang har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
  • Över 2,3 miljoner kundundersökningar ligger till grund för beslutsunderlaget.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2022 och har samlats in under hela året.

Läs mer om Brilliant Awards Customer Experience här

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev