…kundupplevelsen. En vanlig mening är att företagsledare påstår att kundupplevelsen är en topprioriterad faktor som också ses som ett konkret konkurrensmedel. Men förvånansvärt få har ett tydligt NPS-program.
Många företag och organisationer mäter och har koll på sin NPS – men vad händer sen? Har man kunskap och insikt i strategier och arbetssätt som faktiskt fungerar? Hur ska man hantera sina ambassadörer och kritiker?
Vår analytiker inom Customer Experience, Andreas Blumenthal har gjort en studie på ca 30 organisationer som alla mätt relations-NPS under 2020 med minst 100 svar per organisation. Den visar tydligt att företag som arbetar med sina kundrelationer år efter år belönas och är de som kan få verkligt lojala kunder.
De organisationer som arbetat med sin kundupplevelse i fyra år eller mer med Brilliant har hela 37 enheter högre NPS-värde än de som står i startgroparna med detta. Det vill säga, det kan vara en rätt lönsam investering att aktivt jobba med Relations-NPS. Vill du veta mer om hur du och din organisation på bästa sätt ska jobba med just dessa frågor står våra NPS-certifierade kollegor redo att hjälpa dig. Kontakta oss så berättar vi mer!
🗨️ Pssst. Vill du inspireras och läsa mer så finns det att läsa här: ”Resan till lojala kunder och lönsamhet – och så arbetar en av Sveriges största banker”.