Konversationsanalys

Konversationsanalys genom AI ger er en guldgruva av insikter om anledningen till kundernas kontakt och vad som driver deras lojalitet. Med Brilliants plattform kan ni använda insikterna från både konversationerna samt kundundersökningarna på företags- och medarbetarnivå för ännu mer kunddriven utveckling.

kundservice energi

Kundinsikter med hjälp av Brilliants konversationsanalys

konversationsanalys

Brilliants konversationsanalys kan automatisk transkribera, kategorisera och sammanfatta alla era konversationer i olika kundservice-kanaler. Via sentimentmodeller går det att förstå kundernas upplevelse och​ hitta möjliga förbättringar för att öka kundlojaliteten.​

Utveckla varje medarbetare

  • Coaching – Chefer och coacher får genom analysen ett djupare underlag till coaching på individ och gruppnivå. ​
  • Självledarskap – En medarbetare kan göra förflyttningar snabbare och enklare kartlägga förbättringsområden i sina beteenden
  • Dashboard – samtliga värden på medarbetarnivå från samtalsanalysen och kundupplevelse visualiseras på medarbetarens dashboard och coachning-verktyg i Brilliant​

Affärsutveckling på företagsnivå 

  • Insikter – Vi ger er handlingskraftiga insikter från alla era kundkontakter
  • Automatiskt kategorisering – Underlag för att analysera rotorsakerna till kundernas kontakt med kundservice och minska glappet mellan kundservice och organisationen genom att använda insikter från samtalsanalysen
  • Kundriven utveckling i kundresan – Genom insikterna från konversationerna i kundservice kommer organisationen veta vilka prioriteringar de behöver göra för att nå uppsatta mål om effektivitet och kundnöjdhet

Våra senaste bloggar

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev