Organisationskultur som konkurrensfördel: Hur beteenden driver resultat och lönsamhet

Organisationskultur som konkurrensfördel: Hur beteenden driver resultat och lönsamhet

Det räcker inte att beskriva vilken kultur man vill ha, den måste byggas medvetet genom beteenden i vardagen.

När arbetslivet nu präglas av AI, mer komplexitet och fler fysiska möten blir samspelet mellan människor en avgörande konkurrensfördel. Men hur gör man organisationskultur konkret? Och hur får man medarbetare att faktiskt bidra och ibland anpassa sina beteenden?

Under detta webinar delar vi med oss av våra viktigaste insikter – och du får höra direkt från Bergendal hur de lyckats med sitt kulturarbete för att stärka sitt kundbemötande. Deras hängivna arbete har dessutom lett till att de kammade hem utmärkelsen Brilliant Awards 2025 och är den överlägset flest engagerade medarbetare i sin bransch.

👉 Varför kultur behöver vara en medveten strategi för engagemang, attraktiv arbetsgivare och nöjda kunder.

👉 Hur beteendeprofil gör det osynliga synligt och bidrar till en mer träffsäker kommunikation och kundbemötande

👉 Bergendals resa: hur de identifierade sina beteendemönster, skapade tydligare samspel och utvecklade ett kundbemötande i världsklass – och som bidrog till deras utmärkelse i Brilliant Awards.

Webinaret riktar sig till dig som vill skapa ett mer medvetet och kundfokuserat samspel – oavsett om du är chef, HR eller arbetar med kultur- och teamutveckling.

Sofia Florin (Organisationsutvecklare på Brilliant Consulting) och Carola Hällgren Franson (CEO på TTI Success Insights Sverige) guidar dig genom insikter, verktyg och konkreta exempel som gör kulturutveckling både begriplig och genomförbar.

Dessutom gästas vi av Håkan Holmgren, Operativ chef på Bergendal Hotell & Konferens, som delar hur deras arbete med beteenden och kultur stärkt kundbemötandet. Ett unikt tillfälle att få höra direkt från en organisation som lyckats på riktigt.

Anmäl dig här

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev