Snabb återkoppling och engagerade medarbetare är avgörande för kundupplevelsen. Med Brilliants plattform får du realtidsinsikter från era kundmöten så att du kan identifiera förbättringsområden, öka medarbetarnas engagemang och jämföra er med branschens bästa.
Era kunders feedback i realtid som gör skillnad på riktigt
Tre enkla steg med Brilliants plattform:
1. Enkätutskick i realtid i alla era kanaler – färdiga API-integrationer
2. Insikter & resultat direkt i dashboards – motivera era medarbetare
3. Benchmark för kundservice – jämför med andra i er bransch
Plattform för medarbetare och ledare
Löpande kundinsikter leder till bättre beslut
Mer engagerade medarbetare
Färdiga rapporter som sparar tid
Jämför er i Sveriges största benchmark
👉 Ta kontroll över kundupplevelsen
Få snabba insikter från varje interaktion. Upptäck trender direkt och agera innan problemen växer.
Automatiska enkätutskick i alla kanaler
Hög svarsfrekvens
Med över 20 års erfarenhet vet vilka enkätfrågor som gör skillnad, och hur de ska ställas för att skapa effekt. Utformade i en modern design som gör det enkelt för era kunder att svara på, oavsett om det är SMS, telefon eller e-postenkät. Resultatet? Höga svarsfrekvenser, relevanta insikter och benchmark mot andra. Med Brilliant får ni en enkät som både ser bra ut och ger er mer kundinsikter att agera på.
AI-baserade insikter
Individuella dashboards
Vår realtidsuppdaterade dashboard gör kundernas feedback färsk – den omvandlas direkt till tydliga, agerbara insikter som inspirerar både medarbetare och ledare att agera. Följ prestation, identifiera styrkor och förbättringsområden. Med några klick kan ni planera coachmöten, sätta mål och skapa handlingsplaner som driver utveckling och stärker kundupplevelsen.
Färsk benchmark
Vad är bra kundnöjdhet?
Vad är egentligen ett bra resultat? Med Brilliants benchmark får ni svaret direkt. Jämför er kundnöjdhet med andra aktörer i er bransch. Få konkreta insikter om var ni står, vad ni gör bäst och var potentialen finns för att ta nästa steg.
👉 Vet du hur din kundservice står sig mot branschen?
Jämför er kundnöjdhet i realtid med branschens bästa och upptäck exakt var ni kan förbättra er.
Hur vi hjälper våra kunder att bli bäst på kundservice
Innan vi inledde samarbetet med Brilliant 2017 hade vi begränsad kunskap om vad våra medlemmar tyckte om oss. Tack vare insikterna via Brilliant justerade vi vår styrning, där medlemsupplevelsen numera är vårt viktigaste nyckeltal. Att jobba löpande med att utveckla verksamheten på organisatorisk och individuell nivå är idag etablerade arbetssätt, som medlyssning och feedback mellan chef och medarbetare med Brilliants plattform som stöd i coachningen. Via Brilliant har vi tillgång till benchmark vilket hjälper oss i att fortsätta utveckla verksamheten i jämförelse med andra.
Anna Nyback, Enhetschef, Unionens Rådgivning
Vi införde Brilliant under hösten 2020 och från att ha famlat i blindo så kunde vi nu följa kunden på ett helt fantastiskt sätt. Vi har kunnat ta alla våra gissningar, all vår magkänsla, och istället sätta ord och siffror på hur det egentligen, på riktigt, ligger till. Vi lade snabbt upp mät-mål kopplat till det vi fick fram i Brilliants plattform, inte bara på Euro Accident Sverige nivå, utan på koncern-nivå där vi har mål på NKI och Engagemang i samtalen. Dessa mål följer företaget upp på kvartalsnivå och är ett av de viktigaste mätverktyg vi har på företaget.
Emma Lundgren, Kundservicechef, Euro Accident
Samarbetet med Brilliant har verkligen utvecklat Riksbyggens kundservice på flera olika sätt. Mätningarna har på ett betydande sätt förbättrat kundupplevelsen. Vi ser detta genom att vi för varje år har lyckats förbättra resultaten. Vi arbetar nu mer aktivt med rotorsaker för att fortsätta ytterligare att utveckla kundupplevelsen. För ledare och medarbetare i kundservice är mätningarna en central del i coaching-metodiken. Vi ser i resultaten mer engagerade och delaktiga medarbetare som tar stort ansvar för sin egen och verksamhetens utveckling.
Mikael Gustafsson, Kundservicechef, Riksbyggen
Snabb onboarding
Automatiska enkätutskick
Färdiga API-integrationer
Vi har färdiga API-integrationer med flera av marknadens ledande system som gör det enkelt att koppla upp sig och börja skicka kundundersökningar. Vårt API är skapat för att göra det enkelt, snabbt och friktionsfritt att komma igång.
GDPR
Datasäkerhet
Vår plattform driftas och lagras i Sverige, med all utveckling och datahantering i säkra serverhallar i Stockholm. Vi följer både GDPR och AI-förordningen med full transparens, hög integritet och starkt skydd av personuppgifter i varje steg.
Enkelt att börja, omöjlig att vara utan.
Över 10 000 aktiva användare
2,3 miljoner enkätsvar per år
20% i svarsfrekvens
👉 Gör ditt team till kundernas största styrka
Ge dina medarbetare insikter som gör skillnad – stärk engagemanget och skapa en bättre kundupplevelse varje dag.
Är din organisation bäst på kundservice?
Varje år delar vi på Brilliant ut utmärkelser till de av våra kunder som antingen fått höga resultat i sina kund- eller medarbetarundersökningar eller de som åstadkommit en stor positiv förflyttning av sina resultat. Utmärkelsen är helt baserad på data från kunders och medarbetares uppfattningar – inte på subjektiva bedömningar från en jury. Vill ni veta hur de bästa gör?
Varför Brilliant i er kundservice?
Vår historia
Mångårig erfarenhet
I över 20 år har vi utvecklat vår metod och plattform för att hjälpa kundservice att förbättra kundupplevelsen.
Brilliant Awards
Bli bäst på kundservice
Varje år arrangerar vi Sveriges största utmärkelse för kundservice – Brilliant Awards. 100% data baserat på riktiga kundupplevelser.
Benchmark
Branschexperter
Årligen över 2 miljoner kundupplevelser från de största branscherna som Bank, Försäkring, Energi och Offentlig sektor.
Ledarskap
Experter inom ledarskap
Våra organisationskonsulter har erfarenhet av ledarskap inom kundservice och kan hjälpa er med ledarskap, coaching och analys.
Plattform
Motiverande gränssnitt
Vår plattform bygger på den senaste tekniken och är enkel för alla roller inom kundservice att jobba med. Vi gör data och statistik roligt.
GDPR
Datasäkert i Sverige
Vi arbetar självklart efter GDPR. All vår data och säkerhetslagring med serverhall, drift/utveckling finns i Sverige, Stockholm.
En bra kundtjänst driver kundlojalitet och lönsam tillväxt. Den här studien visar att inom business-to-business är bemötandet från kundtjänst en viktigt påverkansfaktor på beslutsfattarna. Studien svarar på hur och i vilken utsträckning kundernas upplevelse av kundtjänst påverkar resten av verksamheten, hur upplevelsen av kundtjänst kan agera som ett varningssystem för hela organisationen och vad som är nyckeln till en optimerad kundtjänst.
Smart och aktiverande plattform
Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.
Brilliant tar kund- och medarbetarrelationer till nästa nivå genom automatiserade rekommendationer och ett helhetsperspektiv av situationen. Vi mäter inte bara medarbetarnas engagemang och kundernas upplevelse av varumärket – utan gör skillnad i förändringsarbetet och hjälper organisationer och ledare att bli bättre.