Brilliant Awards – Customer Experience

Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Finalisterna och vinnarna baseras på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen.

Här är Sveriges bästa kundservice 2020!

Insamling av data för Brilliant Awards – Customer Experience 2020 påbörjades 1 januari 2019 och samlades in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet. Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för nomineringarna? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till marknad@brilliantfuture.se

  • Över 130 företag och 3 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger som beslutsunderlag
  • Vinnare och pristagare i kategorin ”Bästa kundservice inom sin bransch” är officiella sedan februari 2020
  • Vinnaren i ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare” är Agneta Kristensson, Lärarförsäkringar
  • Vinnaren i ”Årets förändringsresa” är Fora

♥ Lyssna till finalister och vinnare i kategori Årets förändringsresa den 30 sept kl 12 – en timmas livesänt webinar där vi bjuds på konkreta tips och erfarenheter från de som lyckats med sitt förändringsarbete, anmäl dig här.

Bästa kundservice 2020

Tilldelas de företag inom respektive bransch som har bäst resultat

Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 2020

Tilldelas den medarbetare som har absolut högst engagemang enligt företagets kunder

Vinnare: Agneta Kristensson, Lärarförsäkringar

Årets förändringsresa 2020

Tilldelas de företag av Brilliants kunder som gjort störst positiv förflyttning i sina resultat från 2018 till 2019

Vinnare

Fora

2:a plats

Riksbyggen

3:e platsen

Örebro kommun

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev