Blogg Okategoriserad

Vad du är eller vad du gör?

Av

Precis innan semestern deltog jag i en konferens i London. De flesta talarna tog upp ämnen kring kundlojalitet och hur man arbetar med det. Ett av föredragen hölls av en man som heter Niel Hamdani. Han är Chief Inciter and Customer Advocate på G Adventures, en arrangör för specialsydda resor. Niel började med att beskriva sitt företag, hur det var uppbyggt och att de inom bolaget har 500 CEOs. Kan man ha det?! hann jag tänka innan han sa att CEO står för Chief Experience Officer hos G Adventures. Niel menade att deras absolut viktigaste faktor för en god kundupplevelse var reseguiderna och därför bör dessa ha en tung titel. Så rätt! tänkte jag. Vi på Brilliant ser ju om och om igen att det är de engagerade medarbetarna som skapar de lojala kunderna och här ser vi ett exempel på hur man kan odla denna vetskap i en organisation.

Strax efter konferensen var det dags för oss på Brilliant att flytta vårt kontor på Östermalm till vår Wise-familj på Hötorget och nya visitkort ska tryckas. Inte helt oväntat dyker titeldiskussionen upp och hur var det nu… vill vi vara traditionella eller vill vi visa på flera sätt att vi gillar framtiden? Alla på Brilliant kanske inte ska ha titeln CEO, men behöver det stå projektledare, analytiker, säljare och så vidare på korten eller vill vi hellre uttrycka vad vi faktiskt gör? Efter några vändor enades vi att det säljarna gör är ju faktiskt att skapa förutsättningar för lösningar – Creating Solutions. Vår leveransavdelning, de får saker att hända – Making it happen. IT är en förutsättning för att få våra verktyg vässade – Making it possible. Marknad sprider ordet – Spreading the word – och våra analytiker de skapar ytterligare en grund för förändring – Making a difference. Personligen ser jag fram emot att vara en del av dem som ”får saker att hända”!

Vilka tankar får du av detta? Hur tänker ni kring titlar och funktioner i er organisation?

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev