Blogg Medarbetarupplevelse

Smart medborgarservice – vad är egentligen framtidens kontaktcenter?

Av

Smart medborgarservice

Medborgarservicen är ett prioriterat område bland Sveriges kommuner och myndigheter och vi vet att kommuner med engagerade medarbetare på kontaktcenter ger en bättre medborgarupplevelse.

Den 8-9 april medverkar vi på årets upplaga av konferensen Framtidens smarta medborgarservice 2019 där vår kund Eskilstuna Kommun står på scen och delar med sig av sina erfarenheter av att driva kommunens kontaktcenter, Eskilstuna Direkt. Anna Enander, enhetschef på Eskilstuna Direkt, kommer att föreläsa om ”Att mäta och följa upp medborgarservice – så skapas underlag för en positiv kundupplevelse och för ständiga förbättringar”. Eftersom samtliga kommunens förvaltningar använder Eskilstuna Direkt är det viktiga att driva kvalitetsfrågor och ständigt förbättra kundupplevelsen. För att kunna prioritera de områden som förbättrar kundupplevelsen mest använder Anna mätverktyg som identifierar de kritiska områdena för resultat och förbättringar.

  • Var, när och hur skapar vi ett värde för våra medborgare och när gör vi det inte?
  • Hur du sätter resultatmål för kontaktcenter istället för kostnadsbudget
  • Hur skapas hållbara strukturer för uppföljning som säkerställer kvalitet och utveckling?
  • Hur kan du undanröja systemfel och förbättra förutsättningarna för dina medarbetare?

På konferensen kommer du få ta del av den senaste utvecklingen och trender men också konkreta erfarenheter och lösningar inom området. Fokus ligger på att belysa det senaste kring smart kommunikation och digitaliseringen som sker inom området. Evenemanget tar även upp hur man skapar en effektiv verksamhet och en god kundupplevelse där alla delar och kanaler samverkar med varandra och där ny teknik bidrar till lösningarna.

Ta chansen att nätverka och lyssna till experter och praktikfall från kommuner och organisationer, sista anmälningsdagen är den 22 mars.

Läs mer och anmäl dig här så ses vi där.

Vill ni ha mer uppdateringar så följ våran LinkedIn för fler event och händelser. Om ni vill läsa om det allra senaste om EX och CX så kika in i vår Insight Hub för bloggar och nedladdningsbart.

 

Dela inlägget

Upptäck vår ordlista för medarbetar- och kundundersökningar

Vår ordlista är skapad för att hjälpa dig navigera i världen av medarbetar- och kundundersökningar, särskilt inom B2B SaaS. Här hittar du tydliga och lättförståeliga förklaringar av viktiga begrepp, metoder och termer som är avgörande för att förstå och förbättra medarbetar- och kundupplevelsen. Oavsett om du är ny inom området eller vill fördjupa dina kunskaper, ger vår ordlista dig insikterna du behöver för att fatta välgrundade beslut och driva framgångsrika initiativ.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev