Att Net Promoter Score är en av de mest vedertagna metoderna för att mäta kundlojalitet är inget nytt. Resultatet av en NPS-mätning hjälper företag och organisationer att skapa en kundorienterad kultur och används flitigt i det interna utvecklingsarbetet. Det är viktigt att förstå vilka kunder som är lojala och varför de är lojala, så man kan arbeta med sina kundrelationer och säkerställa att utvecklingen går åt rätt håll.
Vi pratar ofta om NPS som ett kraftfullt nyckeltal och det bygger mycket på den gedigna forskning som ligger bakom måttet. Vi har tidigare skrivit om 5 tips och 5 fallgropar inom NPS. Ta del av det här:
5 tips och 5 fallgropar inom NPS
Om du är användare av Brilliants plattform för kundrelationer har du kanske noterat att vi utvecklat en ny NPS-modul, för att göra det ännu enklare för dig att analysera och agera på erat NPS-resultat.
Några av nyheterna är:
💡 Tydligare visualisering av resultatet och organisationstillhörighet
💡 Dynamisk och interaktiv historik-graf
💡 Kommentarer kopplat till NPS-kategori
Med nya NPS-modulen lanserar vi även digital onboarding, så det ska bli enkelt att komma igång och möjlighet att skapa ännu lojalare kunder! Vill du veta mer, tveka inte att ta kontakt med oss via din kontaktperson eller ett mail till hello@brilliantfuture.se