Blogg Okategoriserad

Rem Veen, talar på Brilliants seminarie

Av

750 medarbetare på Tele2 i Holland hade en låg uppfattning om Tele2 som arbetsgivare, visade en mätning under hösten 2008. På drygt ett halvår lyckades företaget dramatiskt vända uppfattningen bland sina anställda. Brilliant har bett HR direktören, Rem Veen, komma och berätta om hur de lyckades vända skeppet. /Netsurvey

I’m very pleased to speak today and that so many people are willing to listen to our story. Basically I want to get three messages across today.

(1) We care for our employees. We feel that good management is pivotal in reaching high employee satisfaction levels and the creation of true ambassadors.

(2) High Employee Satisfaction in itself is not an indicator of good management. One has to dive into survey data. Indexes such as the LeaderShipIndex (LSI) and the Net Promotor Score (NPS) are much more confronting. Dare to put your finger on the sore spot.

(3) The factors behind succesfully implementing an Employee Satisfaction Survey
– A Compelling Business Reason
– Top Down Commitment
– Structural Embedding leaving very little room for escape

Rem Veen
Director Human Resources
Tele2 Nederland

Dela inlägget

Upptäck vår ordlista för medarbetar- och kundundersökningar

Vår ordlista är skapad för att hjälpa dig navigera i världen av medarbetar- och kundundersökningar, särskilt inom B2B SaaS. Här hittar du tydliga och lättförståeliga förklaringar av viktiga begrepp, metoder och termer som är avgörande för att förstå och förbättra medarbetar- och kundupplevelsen. Oavsett om du är ny inom området eller vill fördjupa dina kunskaper, ger vår ordlista dig insikterna du behöver för att fatta välgrundade beslut och driva framgångsrika initiativ.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev