Blogg Okategoriserad

Mina kollegor gör mig glad!

Av

Jag fick idag på morgonen ett trevligt mail från en kollega som sammanfattat uttryckte uppskattning, tyckte att jag tog ansvar och att jag gjorde ett bra jobb. Igår fick jag ett SMS från en kund som skrev ”Stort tack för snabbt och bra svar!”

Inget av detta var något som jag väntat mig eftersom jag gör mitt jobb och det är för mig en självklarhet, dock märkte jag att jag blev väldigt glad, jag vill visa min uppskattning tillbaka, vara trevlig med mina trevliga kollegor och vara vänlig och serviceinriktad mot kunderna.

På Komvux för många år sen sa jag till en klasskamrat att jag tyckte hon hade otroligt vackert hår. Hon tittade på mig och sa att det var otroligt snällt sagt av mig och att det var precis vad hon behövde höra den morgonen. Jag slogs av hennes tacksamhet på en sån ”liten” komplimang att jag minns det ännu. Det gjorde mig väldigt glad att hon blev glad åt min komplimang.

Varje månad har jag vad jag kallar terapisamtal med min chef, egentligen är det samtal som har syfte att följa upp mina projekt och allmänt se hur det går för mig för stunden. Jag tycker dessa samtal är väldigt bra, men när jag började jobba på Brilliant kändes de onödiga och som ett slöseri med tid, men allt efter som tiden gick insåg jag att jag kom ut från dessa möten med superkrafter.Jag får lufta saker som stör mig utan att känna mig otrygg, jag får ofta massor av ideér och ofta får jag positiv återkoppling på mitt arbete.

Tänk på vad små ord kan göra med mina dagar.

Dela inlägget

Upptäck vår ordlista för medarbetar- och kundundersökningar

Vår ordlista är skapad för att hjälpa dig navigera i världen av medarbetar- och kundundersökningar, särskilt inom B2B SaaS. Här hittar du tydliga och lättförståeliga förklaringar av viktiga begrepp, metoder och termer som är avgörande för att förstå och förbättra medarbetar- och kundupplevelsen. Oavsett om du är ny inom området eller vill fördjupa dina kunskaper, ger vår ordlista dig insikterna du behöver för att fatta välgrundade beslut och driva framgångsrika initiativ.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev