100% av lärarförsäkringars medarbetare anser att företagets ledningsgrupp leder företaget på ett bra sätt och hela 91% av Lärarförsäkringars medarbetare upplever ett gott engagemang i sitt arbete.
Brilliant och Lärarförsäkringar har samarbetat i åtta år och genomför en rad olika samarbeten inom både kund- och medarbetarupplevelsen. Vi har intervjuat Sara Öster, Rådgivningschef på Lärarförsäkringar och fått hennes syn på de faktorer som verkar avgörande och viktiga för deras framgång. Hon ger oss sina tips för att öka medarbetarengagemanget, hur de arbetar med feedback och pratar om klimat och kultur inom organisationen.
Om man upplever att en kundupplevelse inte håller måttet eller har gått ner, finns svaren med största sannolikhet i en medarbetarundersökning. Man kan inte ha höga kundsiffror långsiktigt om inte medarbetarna är nöjda – det säger sig självt!
Sara Öster, Rådgivningschef på Lärarförsäkringar
Lärarförsäkringar prisades 2020 för Brilliant Awards Customer Experience i kategori ”Bästa kundservice -Försäkring” med en andra plats samt kammade hem utmärkelsen i kategori ”Årets mest engagerade kundservicemedarbetare”.