Almi – Vinnare i Brilliant Awards – Employee Experience, kategori Årets förändringsresa. Utmärkelsen prisar de företag som under året genomfört en stor positiv förändring och ökat engagemanget bland sina medarbetare allra mest. Vinnaren Almi delar med sig av sina erfarenheter och lärdomar från förändringsarbetet.
Ta del av HR-direktör Eva Ottnes resonemang kring följande tre nyckelåtgärder
- Ett väl planerat arbete där de arbetat med en tydlig målsättning de senaste fyra åren
- Många engagerade medarbetare som verkligen vill arbeta med resultatet och utveckla Almi
- Ett stort intresse från de olika styrelserna kring resultatet och hur arbetet i fortlöper kring engagemanget i hela koncernen
Det digitala eventet i sin helhet där vi även lyssnar till de företag som lyckats nå en förändring i sin kundupplevelse samt spännande Brilliant Data kring hur rådande pandemi satt sina spår på ledarskapet och engagemanget, hittar du här.
Om Brilliant Awards – Employee Experience – Årets förändringsresa:
- Resultatet baseras på data från företagens medarbetarundersökningar vilket innebär att det är medarbetarnas verkliga uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vilka bolag som tilldelas utmärkelserna
- Över 155 företag och fler än 240 000 svar från medarbetare ligger till grund för utmärkelsen
- Svarsfrekvens på minst 80% för att delta
- Data samlas in under hela 2019 och baseras på medarbetardata från 74 länder
- Delas ut i två kategorier –
- Årets arbetsgivare inom sin bransch officiellt sedan februari 2020
- Årets förändringsresa officiellt sedan augusti 2020
Vill du veta mer om utmärkelsen eller vilka kriterier som ligger till grund? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till marknad@brilliantfuture.se