Blogg Kundservice

Hon är bäst i Sverige på kundservice

Av

Läsvärda artiklar

Brilliant Awards Customer Experience: Möt Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 2025

Kundmötet är en avgörande stund. Det är här lojalitet byggs, förtroende skapas och kundupplevelsen formas. För att lyfta fram de stjärnor som gör det lilla extra för sina kunder delar vi varje år ut Brilliant Awards Customer Experience – Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare. I år gick utmärkelsen till en verklig förebild inom branschen: Susan Nygren Lundkvist från Nordax!

Av 10 000 kundservicemedarbetare och 2,3 miljoner svar från kundundersökningar stack Susan ut som den mest engagerade i kundmötet. En imponerande bedrift som visar vikten av empati, professionalism och en positiv attityd i kundmötet.

Vad är hemligheten bakom Susans framgång?

Vi fick möjlighet att prata med Susan om hennes syn på kundservice och vad som driver henne. Hennes svar visar tydligt varför just hon utmärktes som vinnare.

Vad är bra kundservice för dig?

-För mig innebär det att bemöta kunden professionellt, med vänlighet, positivitet och empati. Så viktigt att vara genuin och positiv. Jag tänker alltid att kunden skulle kunna vara min familjemedlem eller en vän som behöver hjälp. Och glöm inte att vara snäll! Snällhet är helt klart underskattat i världen.

Hur känns det att vara topp 3 av 10 000?

-WOW. Det var och är svårt att ta in. En stor ära såklart!

Vilka tips skulle du vilja ge till någon som är ny inom yrket?

-Var professionell med en personlig touch, bemöt kunderna med positivitet och empati.

Kundupplevelsen bör mätas, analyseras och förbättras

Brilliant Awards baseras helt på data från kundundersökningar. Vår data visar också att engagemang och empati i kundmötet är direkt kopplat till kundnöjdhet och långsiktig framgång. Men hur kan fler företag och medarbetare uppnå samma engagemang som Susan?

Här är tre nycklar till framgång:

  1. Mät kundupplevelsen löpande – Utan data är det svårt att veta vad som fungerar och vad som behöver förbättras. Att systematiskt samla in och analysera kundfeedback är ett måste.
  2. Satsa på empati i kundmötet – Digitaliseringen och AI förändrar kundservice i snabb takt, men mänsklig empati och förståelse kommer alltid vara en avgörande faktor för kundupplevelsen.
  3. Agera på insikterna – Att mäta är bara början. De företag som verkligen skapar skillnad är de som tar insikterna från kunddatan och omsätter dem i handling.

Stort grattis Susan! Och till alla andra kundservicemedarbetare där ute – ni gör skillnad varje dag.

Topp 3 i Brilliant Awards – Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 2025

  1. Susan Nygren Lundkvist, Nordax
  2. Jessica Ahlgren, Länsförsäkringar Östgöta
  3. Christine Eckegård, TRR

Läs mer om Brilliant Awards här

Upptäck vår ordlista för medarbetar- och kundundersökningar

Vår ordlista är skapad för att hjälpa dig navigera i världen av medarbetar- och kundundersökningar, särskilt inom B2B SaaS. Här hittar du tydliga och lättförståeliga förklaringar av viktiga begrepp, metoder och termer som är avgörande för att förstå och förbättra medarbetar- och kundupplevelsen. Oavsett om du är ny inom området eller vill fördjupa dina kunskaper, ger vår ordlista dig insikterna du behöver för att fatta välgrundade beslut och driva framgångsrika initiativ.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev