Visst, det är fredag, men det är inte bara därför jag känner mig glad. Under senaste veckan har jag från flera kunder fått det där leendet som uppstår när känslan är ”wow”. Det här är företag som inte längre vill isolera medarbetarundersökningen till en årlig mjukisföreteelse, som ser sambanden mellan ledarskap, effektivitet, engagemang, lönsamhet, nöjda kunder och tillväxt. Kunder som strålar när de känner ”wow”, och som får min fredag att lysa lite extra!
Ett urval av kommentarer jag fått under senaste tiden:
”Nu snackar vi evidensbaserad HR, tack Brilliant!”
”Vi har ju mer torrt på fötterna än vad marknadsgänget har!”
”Med er hjälp vet vi både hur organisationen mår och vad vi ska göra för att förbättra oss!”
”Glöm att våra chefer kan luta sig tillbaka på ett ljusgrönt resultat, nu ska vi förflytta oss from good to great!”
Det finns så mycket engagemang hos våra kunder, och en mycket stark vilja att fortsätta utvecklas. Med våra mätningar, analyser och diskussioner med representanter från olika delar av ledningsgrupperna kommer våra kunder vidare. Och når än större framgång.
En framgångsfaktor för våra kunder är att kunna luta sig tillbaka på undersökningen och med hjälp av våra analyser faktiskt kunna bevisa hur olika delar av verksamheten hänger ihop. Det är inte längre några få individers tyckande, utan evidensbaserad HR. Och med Brilliants process går vi också ett steg längre: vi nöjer oss inte vid att veta hur det hänger ihop, utan tar det till förändring av beteenden och genomförande av aktiviteter som faktiskt funkar, för just ditt företag. En stark känsla för de som lyckas. Och med torrt på fötterna blir det ofta mycket lättare att ta det hela vägen genom ledningsgruppen och gemensamt lägga grunden för utveckling, framgång och tillväxt.
Vill du veta vad just ditt företag ska göra för att lyckas?
Du vet var vi finns.
Trevlig helg!
// Theodor