Blogg Okategoriserad

De två viktigaste frågorna att ställa till Ronaldo

Av

Det kan vara svårt att identifiera vad i ett företags erbjudande som är viktigast för att skapa lojala kunder, eller ännu hellre glödande fans. Men om man gör det jobbet blir det lätt att ställa rätt frågor till företagets kunder.

Vi hjälper ofta nyckelpersoner hos våra kundföretag att komma fram till vad i deras erbjudande som är viktigast för att skapa kundlojalitet. När man sedan analyserar kundernas svar på frågorna blir det mycket lättare att identifiera vilka styrkor som bör förstärkas och vilka förbättringsområden som behöver prioriteras för att öka kundlojaliteten.

Att komma fram till vilka frågor som är allra bäst kan vara en svår process. Vissa frågor är självklara, medan andra är mer oväntade. Ofta är det svåraste, men viktigaste momentet, att prioritera de frågor som är mest värdefulla att ställa.

Min åttaåring behövde inte någon hjälp med läxan att fundera ut vilka två frågor han skulle vilja ställa till sin idol, fotbollsspelaren Ronaldo. Han kom snabbt fram till både det självklara:

oscar fråga 1

… och det lite mer oväntade:

fråga 2

Om dina kunder är unga fotbollsfans räcker det kanske inte med att leverera mål, du bör även ha en bra frisyr för att skapa lojalitet.

Dela inlägget

Upptäck vår ordlista för medarbetar- och kundundersökningar

Vår ordlista är skapad för att hjälpa dig navigera i världen av medarbetar- och kundundersökningar, särskilt inom B2B SaaS. Här hittar du tydliga och lättförståeliga förklaringar av viktiga begrepp, metoder och termer som är avgörande för att förstå och förbättra medarbetar- och kundupplevelsen. Oavsett om du är ny inom området eller vill fördjupa dina kunskaper, ger vår ordlista dig insikterna du behöver för att fatta välgrundade beslut och driva framgångsrika initiativ.

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev