Blogg

Brilliant kundcase: I startgroparna för att skapa kundupplevelser i världsklass

Av

Medarbetarsamtal

Hur skapar man förflyttning och får en kundupplevelse i världsklass? Länsförsäkringar Bergslagen har arbetat tillsammans med Brilliant sedan 2018 och delar med sig av hur deras första tid varit.

Tillsammans med Brilliant började Länsförsäkringar Bergslagen mäta och analysera sina kunders feedback. Organisationen jobbade innan december 2018 inte strukturerat med  löpande kundundersökningar. Idag är bolaget på en resa med mål att skapa en kundupplevelse i världsklass. Genom realtidsmätningar och uppföljning av kundernas feedback har de genom Brilliants verktyg lyckats utforma en process för arbetet med utvecklingen av sitt kundbemötande, både på lång- och kort sikt.

Länsförsäkringar Bergslagen har sett en positiv utveckling och redan ökat andelen lojala kunder med 4 procentenheter mellan april 2020 till april 2021.

Deras tre bästa tips till de företag som ska börja mäta kundupplevelsen är

  • Tydliggör syftet med mätningen – Sätt ett tydligt syfte i vad som ska mätas, hur det ska användas och jobbas med
  • Ta hand om insikterna – Ni kommer få massor av viktig data – förvalta det väl och stäng loopen mot kunderna.
  • Skapa delaktighet och engagemang i hela organisationen – Förankra arbetet internt hos bolagets medarbetare och få alla med på resan.

Ladda ner kundcaset här och ta del av deras konkreta tips och erfarenheter om hur man framgångsrikt arbetar med kundupplevelsen!

Dela inlägget

Use Brilliant Data

We give you data-driven actionable human insights, about the people that matter to you, so you can make decisions that improve your business.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev