Blogg Kundservice

Brilliant Awards, Årets förändringsresa – vi har ett resultat!

Av

Grattis Fora och Almi – organisationer som skapat verkliga förändringar i sina verksamheter

Brilliant Awards är en årlig utmärkelse där vi prisar och hyllar de organisationer som lyckats skapa förändring och högt engagemang i sin organisation. Fora och Almi står som vinnare i kategori Årets förändringsresa, de företag som mellan 2018-1019 gjort den största positiva utveckling i sitt kundbemötande respektive medarbetarengagemang.

Vi har tidigare i år annonserat vinnarna i kategori Årets arbetsgivare inom respektive område, Customer Experience och Employee Experience. Samtliga av Brilliant Awards utmärkelser är helt baserade på data. Det är kundernas respektive medarbetarnas verkliga åsikter om organisationen under det gångna året som har analyserats.

– Vinnarna i Årets Förändringsresa har visat kraften i att mäta rätt typ av data och agera på utfallet. De har skapat förutsättningar för att skapa fantastiska kund- och medarbetarupplevelser och vidare frigöra potentialen i människor, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant.

Insamlingen av data har pågått sedan januari 2018 och baseras på tre miljoner kundundersökningar och 240 000 medarbetarundersökningar.

– I en tid där många delar kan digitaliseras, och därmed kopieras, är medarbetares engagemang en affärskritisk nyckel till att leverera kundupplevelser som skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant.

 Topp tre i ”Årets förändringsresa – Customer Experience” är:

  1. Fora
  2. Riksbyggen
  3. Örebro kommun

 Topp tre i ”Årets förändringsresa – Employee Experience” är:

  1. Almi
  2. Svevia
  3. Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad

Hur lyckas man med sitt förändringsarbete? Den 30 september hålls ett livesänt och fartfyllt webinar där vi får lyssna till just dessa företag. Vad är nyckeln till framgång och vilka konkreta aktiviteter och åtgärder har de fokuserat på för att få denna positiva utveckling. Ta del av insikterna och anmäl dig till detta kostnadsfria webinar här.

Om Brilliant Awards – Customer Experience – “Årets förändringsresa”:

  • Prisar de företag i Sverige som mellan 2018 och 2019 gjort den största positiva utvecklingen av sitt kundbemötande i sin kundservice.
  • Baserad på data från 130 företag och tre miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2018 fram till och med december 2019. Alla kunder till Brilliant, som uppfyller utmärkelsens kriterier, är per automatik med i urvalet.

Om Brilliant Awards – Employee Experience – “Årets förändringsresa”:

  • Prisar de som mellan 2018 och 2019 gjort den största positiva utvecklingen av sina medarbetares engagemang.
  • Baserad på data från 90 företag och 240 00 medarbetarundersökningar.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2018 fram till och med december 2019. Alla kunder till Brilliant, som uppfyller utmärkelsens kriterier, är per automatik med i urvalet.

Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för utmärkelsen? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till marknad@brilliantfuture.se

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev