Blogg Medarbetarupplevelse

5 vanligaste följderna av en medarbetarundersökning

Av

400 000 personalenkäter per år, på 40 språk i 80 länder ger upphov till mycket förändringsarbete. Utan ständigt förändringsarbete blir det inga förbättringar. Här sammanfattar jag de vanligaste åtgärderna som våra kunder måste vidta i samband med en undersökning.

Att genomföra en medarbetarundersökning medför insikt i olika utvecklingsområden man står inför i sin verksamhet. Många av frågeställningarna som våra kunder står inför är gemensamma:

• ”Vi är i ständig förändring; hur får vi med oss medarbetarna på förändringsresan?”
• ”Avståndet mellan ledningen och medarbetarna är för stort, hur hanterar vi det?”
• ”Våra chefer kommunicerar inte tillräckligt mycket, hur får vi dem att göra det?”
• ”Hur hanterar vi våra ”röda” grupper i företaget, dvs. de som har stora utmaningar i sitt arbetsklimat?”
• ”Hur stöttar vi chefer med låga resultat?”

För att kunna hjälpa våra kunder att förbättra arbetsklimat, ledarskap och kommunikation har vi utvecklat några tjänster som handlar om att få till långsiktigt hållbar förändring. Det handlar om att:

• Återkoppla resultatet i arbetsgrupperna; en extern handledare är en neutral kraft som hjälper till att sätta fokus på nyckelbeteenden
Coacha chefer med låga resultat till ett bättre ledarskap, under ett kvartal och med fokus på beteendeförändring
Stärka chefen i rollen som kommunikatör
• Stärka chefens förmåga att skapa engagemang i sin arbetsgrupp

Som ett led i vårt arbete att hjälpa våra kunder till förändring, erbjuder vi i december ett seminarium tillsammans med en av våra samarbetspartners, Ledarstudion, där vi under tre insiktsfulla timmar får möjlighet att pröva vår egen kommunikativa förmåga under ledning av Lena Ahlström som är VD och grundare av Ledarstudion. Alla chefer är inte bekväma i rollen som kommunikatörer – men alla kan bli bättre! På seminariet vill vi öka förståelsen för hur vi når ut till våra åhörare genom såväl det vi säger, som hur vi gör det!

Boka en demo så visar vi vår plattform!

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev