Brilliant tar kund- och medarbetarrelationer till nästa nivå genom automatiserade rekommendationer och ett helhetsperspektiv av situationen. Vi mäter inte bara medarbetarnas engagemang och kundernas upplevelse av varumärket – utan gör skillnad i förändringsarbetet och hjälper organisationer och ledare att bli bättre.
Varför Brilliant?
I mer än 25 år har vi med hjälp av vår plattform, metodik och erfarenhet levererat resultat till våra kunder.
Genom uppföljning på data hos våra kunder visar att av de kunder som anammat vår metodik så uppnår:
80% högre kundnöjdhet efter ett år
70% högre medarbetarengagemang efter ett år
80% bättre ledarskap efter ett år
”Vi hjälperorganisationervärldenöverattfrigöra potentialenimänniskor” – så lyder vår vision och den gör det väldigt lätt för oss att gå till jobbet, varje dag. Ju bättre vi lyckas idag, desto fler människor där ute kommer frigöra sin potential mot det som är viktigt för just dom!
3,5
milj undersökningar årligen
400+
kunder
50+
länder
Länder vi mäter i
Vår historia
1996
Netsurvey grundas
2000
Bright grundas
2006
Första versionen av Medarbetarplattformen lanseras
2008
Första versionen av Bright navigator lanseras
2011
Wise förvärvar Netsurvey
2017
Wise förvärvar Bright och slår samman Bright och Netsurvey
2018
Det nya företaget Brilliant offentliggörs
2020
Den nya plattformen för Medarbetarundersökningar lanseras
2021
Brilliant frånträder Wise Group och noteras på NASDAQ First North 23 juni
Vår plattform - vad gör den?
Vi erbjuder SaaS-lösningar för både kund- och medarbetarundersökningar och vi hjälper dig hela vägen med att mäta, analysera och agera. Vi har en egen plattform för att mäta, både kund- och medarbetarundersökningar. Den ger dig AI-baserade rekommendationer som grundar sig i just ditt resultat. Förutom funktionaliteten med rekommendationer ger den även handlingsplaner och uppföljningsverktyg.
Det toppar vi sen med ett brett utbud av våra Professional Servicestjänster som till exempel analys, ledarutveckling och stöd vid förändring. Det vill säga – Brilliant ger dig hela spektrat tjänster du behöver för att du lättare ska ta smarta beslut, nå dina strategiska mål och stärka dina kund och medarbetarrelationer.
Vår metod
Vi har byggt hela vår metodik på en vetenskaplig grund. Redan i början på 90-talet funderade ett gäng forskare i USA på om det finns något samband mellan engagerade medarbetare och lojala kunder, ett arbete som resulterade i en modell som kallas ”The Service Profit Chain”. Modellen har fått stort genomslag, och forskningen har fortgått. Service Profit Chain är idag en vedertagen modell som visar hur engagerade medarbetare skapar lojala kunder som i sin tur visar ett resultat på sista raden. I balanserade styrkort kallas samma sak en värdekedja.
Brilliant växer!
Vi på Brilliant är alltifrån systemvetare, utvecklare och designers till beteendevetare, analytiker och ingenjörer – samlat för att tillsammans bygga en plattform stark nog att frigöra potentialen i människor världen över. Här är vi snälla, generösa och förstår på djupet värdet av människor i alla organisationer. Vill du också vara med på Brilliants tillväxtresa? Kika gärna in på vår karriärsida för att se aktuella öppna roller!
Våra ledstjärnor
Serious Playfulness | Human Centric | Curious Leadership
färgar vad vi gör och främst hur vi gör det – i allt vi gör. Och vi gillar det vi gör!
Öka medarbetarnas engagemang och frigör potentialen i organisationen med våra användarvänliga medarbetarundersökningar. Med Brilliants plattform får du värdefulla insikter och rekommendationer som är enkla att agera på. Allt för att du ska kunna skapa en välmående, produktiv och framgångsrik organisation.
Visst vill du ha nöjdare och lojalare kunder? Brilliants kundundersökningar ger dig användbara insikter och helhetsperspektivet av hur kunderna uppfattar din organisation och ditt varumärke. Vår plattform gör det enkelt att få lojala kunder, ökad produktivitet och ökad lönsamhet.
Brilliant i pressen
Via vårt pressrum kan du ta del av pressinformation.
Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.
Brilliant tar kund- och medarbetarrelationer till nästa nivå genom automatiserade rekommendationer och ett helhetsperspektiv av situationen. Vi mäter inte bara medarbetarnas engagemang och kundernas upplevelse av varumärket – utan gör skillnad i förändringsarbetet och hjälper organisationer och ledare att bli bättre.