Blogg Kundservice

Euro Accident, Dina och Skandia bäst i försäkringsförmedlar-
branschen

Av

brilliant_customer_experience_low

För femte året i rad presenterar presenterar vi tillsammans med Svenska Försäkringsförmedlares förening (SFM) vilka försäkringsbolag som försäkringsförmedlare rankar högst.

Undersökningen är baserad på kvantitativ data och visar även vilka faktorer som gör att försäkringsförmedlare får en positiv upplevelse av förmedlardisken. Bäst betyg för sina försäkringar och förmedlingsdiskar får Euro Accident (Liv), Dina (Sak) och Skandia (Pension). Undersökningen är baserad på över 6000 omdömen från försäkringsadministratörer och försäkringsförmedlare i Sverige.

– För de bolag i försäkringsförmedlarbranschen som vill ligga i framkant är det viktigt kontinuerligt undersöka försäkringsförmedlarnas upplevelse. Det gör det möjligt att kartlägga vad som redan är bra och vad som måste förbättras. Genom att agera utifrån datadrivna insikter är det lättare att med större säkerhet fatta beslut som stärker kundlojaliteten och affären, säger Ulrika Jonsson, vd Brilliant Future.

Brilliant Effortless Experience

Undersökningen visar också att en gemensam och väldigt viktig faktor för både Sak och Liv är att förmedlingsdiskarna upplevs som enkla att arbeta med. Minskade krångelfaktorer helt enkelt!

Inom Liv visar sig produkterbjudandet det viktigaste för helhetserbjudandet. Inom sak är engagemang och skadehantering tillsammans med enkelhet det som påverkar helhetsbetyget allra mest.

 

SFM Brilliant undersökning

Det är mycket glädjande att samarbetet och utbytet mellan förmedlarbolag och försäkringsbolag fortsätter engagera och ge resultat för fortsatt verksamhetsutveckling och en konkurrenskraftig marknad med hög kvalitet. Det skapar kostnadseffektiva produkter som kommer konsumenten till gagn. Det roligt att se den stora uppslutning som finns från hela branschen för SFM:s årliga undersökning. Förmedlarbolag och försäkringsbolag skapar värden för både kund- och samhället i stort och är en viktig del av samhällsekonomin, säger Per Johan Gidlund, vd SFM.

Euro Accident tar hem denna utmärkelse för tredje året i rad. Vi har pratat med Emma Lundgren, chef över Kundservice på Euro Accident som delar med sig av sina erfarenheter. Hur jobbar de med sina mätningar idag, vilka framgångsfaktorer ser hon och vad betyder det för organisationen i stort?

Ladda ner en pdf med hela intervjun och hennes findings:

Euro Accidents strategi för att lyckas med kundservice

 

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev