Blogg Kundservice

Årets arbetsgivare, Bästa kundservice, Bästa ledarskap och Årets förändringsresa – hela listan här!

Av

Resultatet för Brilliant Awards är här!

Nu kan vi avslöja vilka organisationer som tar bäst hand om sina kunder och medarbetare och vilka som har det bästa Ledarskapet. Resultatet från Brilliant Awards är helt och hållet baserat på kvantitativ data – kundernas och medarbetarnas egna upplevelser – och högst upp på listan för i år hamnar bland annat Clas Ohlson för imponerande fjärde året i rad, Piab, Unionen rådgivningen och SevenDay Bank.

Vår data visar att den främsta faktorn som sticker ut hos finalisterna i Årets arbetsgivare är att medarbetarna upplever att företagets ledningsgrupp leder organisationen på ett bra sätt, och att organisationen utvecklas för att möta omvärldens förändringar, vilket i sin tur spiller över på medarbetarengagemanget.

I kategorin Bästa kundservice syns ett fortsatt högt engagemang – trots den krispräglade tid vi befinner oss i. Ett enastående jämnt och högt engagemang i en tid där svarstiderna i kundservice är längre än vanligt och trycket från kunderna är tuffare än tidigare.

Hela listan – organisationerna som levererar bäst medarbetarupplevelse in sin bransch:

Bygg, tillverkning och industri

  1. Piab
  2. Stena Metall
  3. Bonava

Serviceorganisationer

  1. Natur & Kultur
  2. Hemsö
  3. Jernhusen

Tjänsteorganisationer

  1. Länsförsäkringar Stockholm
  2. Svenskt Näringsliv
  3. Länsförsäkringar Uppsala

Organisationer med upp till 100 anställda

  1. Åke Sundvall
  2. Bonnier Fastigheter
  3. Clas Fixare

Bästa Ledarskap

  1. Avarda
  2. Länsförsäkringar Stockholm
  3. Gästrike Räddningstjänst

Årets förändringsresa – organisationerna som har förbättrat sitt medarbetarengagemang allra mest under det gångna året:

  1. Fastum
  2. SunPine AB
  3. Länsförsäkringar Gotland

Hela listan – organisationerna som levererar bäst kundservice in sin bransch:

Bank

  1. SevenDay Bank
  2. Avanza
  3. Nordax

Energi

  1. Öresundskraft
  2. Dalakraft
  3. Skellefteå Kraft

Finansiella tjänster

  1. Tietoevry
  2. Lendo
  3. Preem

 Försäkring

  1. Länsförsäkringar Jämtland
  2. Länsförsäkringar Gotland
  3. Dalarnas Försäkringsbolag

Handel

  1. Clas Ohlson
  2. Komplett
  3. Webhallen

Kommun

  1. Kristianstads kommun
  2. Norrtälje kommun
  3. Enköpings kommun

Förbund

  1. Unionen Rådgivningen
  2. Sveriges Ingenjörer
  3. Vårdförbundet

Årets förändringsresa – organisationerna som har förbättrat sin kundservice allra mest under det gångna året:

  1. Fora
  2. Vision
  3. Aimo Park

Läs mer om Brilliant Awards, de olika kategorier och dess kriterier här

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev