Resultatet för Brilliant Awards är här!
Nu kan vi avslöja vilka organisationer som tar bäst hand om sina kunder och medarbetare och vilka som har det bästa Ledarskapet. Resultatet från Brilliant Awards är helt och hållet baserat på kvantitativ data – kundernas och medarbetarnas egna upplevelser – och högst upp på listan för i år hamnar bland annat Clas Ohlson för imponerande fjärde året i rad, Piab, Unionen rådgivningen och SevenDay Bank.
Vår data visar att den främsta faktorn som sticker ut hos finalisterna i Årets arbetsgivare är att medarbetarna upplever att företagets ledningsgrupp leder organisationen på ett bra sätt, och att organisationen utvecklas för att möta omvärldens förändringar, vilket i sin tur spiller över på medarbetarengagemanget.
I kategorin Bästa kundservice syns ett fortsatt högt engagemang – trots den krispräglade tid vi befinner oss i. Ett enastående jämnt och högt engagemang i en tid där svarstiderna i kundservice är längre än vanligt och trycket från kunderna är tuffare än tidigare.
Hela listan – organisationerna som levererar bäst medarbetarupplevelse in sin bransch:
Bygg, tillverkning och industri
- Piab
- Stena Metall
- Bonava
Serviceorganisationer
- Natur & Kultur
- Hemsö
- Jernhusen
Tjänsteorganisationer
- Länsförsäkringar Stockholm
- Svenskt Näringsliv
- Länsförsäkringar Uppsala
Organisationer med upp till 100 anställda
- Åke Sundvall
- Bonnier Fastigheter
- Clas Fixare
Bästa Ledarskap
- Avarda
- Länsförsäkringar Stockholm
- Gästrike Räddningstjänst
Årets förändringsresa – organisationerna som har förbättrat sitt medarbetarengagemang allra mest under det gångna året:
- Fastum
- SunPine AB
- Länsförsäkringar Gotland
Hela listan – organisationerna som levererar bäst kundservice in sin bransch:
Bank
- SevenDay Bank
- Avanza
- Nordax
Energi
- Öresundskraft
- Dalakraft
- Skellefteå Kraft
Finansiella tjänster
- Tietoevry
- Lendo
- Preem
Försäkring
- Länsförsäkringar Jämtland
- Länsförsäkringar Gotland
- Dalarnas Försäkringsbolag
Handel
- Clas Ohlson
- Komplett
- Webhallen
Kommun
- Kristianstads kommun
- Norrtälje kommun
- Enköpings kommun
Förbund
- Unionen Rådgivningen
- Sveriges Ingenjörer
- Vårdförbundet
Årets förändringsresa – organisationerna som har förbättrat sin kundservice allra mest under det gångna året:
- Fora
- Vision
- Aimo Park
Läs mer om Brilliant Awards, de olika kategorier och dess kriterier här